PR: Němčice - Kozlov - 15km
Oblasti: Orlickoústecko
Kategorie: Proti proudu Zlatého pásku
Start: Němčice
Popis trasy: Z Němčic se vydejte po silnici na Člupek, kde před autobusovou zastávkou ve vašem směru odbočte doprava cestou přes můstek, za nímž tato stoupá nejprve zatáčejíc vpravo, ale pak se stáčejíc zvolna vlevo vyšeboš na louku, kde se na rozcestí dejte doleva došeboše nad Zlatý pásek, a sice v lese, jímž vás cesta povede značně jednodušeji nežli v opačném směru - stačí se držet cesty nejblíže u potoka, jelikož kromě přechodu ,,dolních tankodromů" vás nečeká žádné odbočení na menší cestu. Snadno tak přijdete na rozcestí ,,Zlatý pásek", tedy rozcestí se zelenou. Zde se vaše cesta otáčí doprava přišeboš na cestu od Suché, avšak dříve pokračovala přímo až k samotné křižovatce u můstku. Na větší cestě se dejte doleva - směrem k hlavnímu rozcestí -, ale na něj dojděte pouze pokud to zde neznáte, nebo si chcete trasu zkrátit - dále podél potoka (opět malou z cest) dojdete jednoduše do Kozlova (před ním musíte odbočit doleva, ale to místo rozhodně nepřehlédnete). Jinak jsem si pro vás připravil nádhernou pěšinu podél jedné z větví Zlatého pásku, a sice třetí největší.
Na tuto krásnou variantu se dostanete snadno - vyševše na cestu od Suché davše se vlevo odbočte ihned doprava na cestu přešeboší zmíněný přítok Zlatého pásku vedboš podél něj. Větší cesta po jisté době skončí, ale stále podél potůčku vede malá pěšinka - lepší či horší. Postupně se po dlouhé cestě po ní dostanete na velkou cestu od Suché, zpoza níž potok přitéká, ale pěšina již dále nevede a ani by nemělo smysl pokračovat; dejte se doleva k nedalekému rozcestí a z něj nikoliv velkými cestami vpravo či vlevo, ale pěšinou přímo, s níž jděte stále rovně, abyste se tak dostali do Kozlova, kde vyjdete na větším rozcestí - zleva se připojuje zkratka zmíněná výše.
Vy se dejte mírně doprava pokračovaboše až k jezírku poblíž návsi vznikšího při prameni Zlatého pásku na Kozlově; jezírko přejděte a vydejte se vzhůru prudce stoupající silnicí (nalevo od ní je velmi hodnotná roubená kaplička). Silnice vás přivede na křižovatku se zastávkou Čes. Třebová,Kozlov,křiž., kde se rozdělují modrá, zelená a žlutá od nedalekého rozcestí pod Kozlovským kopcem - po žluté jste přišli, modrá vede přímo a vy se dejte doleva po zelené turistické značce jdoucí po hřebeni směrem k Andrlovu chlumu; vy po ní však dojděte jen na rozcestí Na šklíbandě, kde se kříží dvě zelené značky a vy se tak po této barvě můžete vydat na všechny hlavní světové strany. Pokračujte po zelené doleva klesaboše na okraj lesa, kde zelenou opusťte a zamiřte přímou cestou podél plotu k viditelným domům a autobusové zastávce Česká Třebová,Svinná, od níž jděte prodloužením hlavní silnice do centra vsi; po hlavní celou Svinnou projděte a i nadále rovně vstupte do lesa Kozačka, kudy vás přímá cesta dovede na horní okraj Člupku, odkud se budete muset dostat do Němčic opět po známé silnici.