V místa bitvy u Sadové - 23km
Trasa: Lochenice - Dol. Neděliště - Chlum - Dl. Dvory - U zastávky - Střezetice - Dol. Přím - N. Přím - Hrádek u Nechanic - Kunčice
Oblast: Východní Čechy
Start: Lochenice,,kostel: 161220 -> Hradec Králové -> Hradec 15
                                        191101
                                        195101
                                        195103
                                        Rt231+020
Popis trasy: Od lochenického kostela Narození P. Marie se vydejte vpřed po žluté turistické značce. Tato po chvíli odbočí doleva, aby vyševši z obce došla k silnici č.33, spolu s níž přejde můstek napravo a dá se doleva polní cestou směrem k Sendražicím. Na dohled od této obce narazíte na silničku, na níž se dáte doleva k Nedělišti. Zde uvidíte zámek a pod ním můžete jít doprava k nedalekému kostelu Nanebevzetí P. Marie.
Od kostela se vraťte a sejděte na náves, odkud pokračujte po žluté na rozcestí u hřbitova, kde se spolu se žlutou dejte doprava a ihned potom odbočte bez značení znovu doprava na úvozovou stezku vedoucí přímo k vísce Chlum. Před ní přímá polní cesta končí a vy se dejte doprava do vsi, kde se ještě před hlavní dejte vlevo menší ulicí, jíž a jejímž prodloužením dojdete ke kostelu Proměnění Páně, kolem něhož pokračujte silničkou doprovázenou červenou turistickou značkou a naučnou stezkou, jejíž panely můžete sledovat již od začátku trasy. Tato naučná stezka vás navede k pomníku s orlicí jižně od Chlumu - kousek od obce nalevo od silnice -, od něhož se vraťte k vísce a dejte se doleva dále po naučné stezce kolem pruského hřbitova na rozcestí, na němž odbočte vlevo k ossariu (kostnici). Odtud se vraťte na poslední rozcestí a z něj pokračujte přímo k silničce, po níž doleva k rozhledně.
Za rozhlednou se již naučné stezky nedržte - pokračujte dále po silničce zprvu doprovázené červenou; později se však od ní tato značka odpojí a silnička se stáčí vlevo, aby vás přivedla k silnici č.35, po níž jděte doleva a po chvíli ji opusťte vpravo cestou směřující k osadě Dlouhé Dvory. V nich odbočte doleva a u zvoničky doprava; vyjdete tak přímo na cestu k železniční zastávce, před níž se k vám přicházejíc po silnici připojí současná žlutá značka a vy spolu s ní budete moci pokračovat přes Střezetice (doprava a doleva) silničkou k Probluzi, před níž se tato stáčí doprava a obávám se, že žlutá s ní, zatímco vy se od silnice odpojte pokračovaboše přímo cestou do Probluze, kde vyjdete u školy, od níž se přiblížíte ke kostelu Všech svatých (napravo), od něhož pokračujte přímo na křižovatku, kde žlutá končí na modré turistické značce, po níž jděte doprava stáčejíce se do pokračování k jihu, kdy nalevo uvidíte saský pomník. V Dolní Přími se na hlavní silnici stočíte vpravo a později doleva k zámku, kolem něhož vyjdete přímo k rozcestí u Horní Přími, kde půjdete vpravo na rozcestí se zastávkou Dol. Přím,Nový Přím,odb., kde modrá pokračuje rovně, ale vy se dejte vlevo po trase staré modré do Nového Přímu a zde spolu s cyklotrasou přímo, jak vás povede i sama cesta a staré značky. Vyševše z lesa u zatáčky silnice nalevo můžete využít přímo vedoucí zkratku k silnici vedoucí vás opět v les a k zámku Hrádek u Nechanic.
Další cestu jsme neprošli z důvodu nepříznivé náhlé změny jízdního řádu; ačkoliv zelená nově vede ještě kousek po silnici a až za zámeckým areálem doleva, zřejmě by bylo nejlepší najít její starší variantu vycházející jižně od zámku k západu. Zelená vás každopádně provede oborou do Kunčic, kde je cíl na autobusové zastávce Obec.