Česká Sibiř - 31km
Základní trasa (Jistebnice - Buchov) je dlouhá 26,5km.
Měřeno krokoměrem 33,67; jen do Buchova 28,3km.

Trasa: Jistebnice - Křivošín - Smrkov - Kamenná Lh. - Borotín - N. Střezimíř - Střezimíř - Vestec - Žibkov - Miličín - Kalvárie - Oldřichovec - Buchov (- Hory - Mysletice - Sv. Vojtěch - Amerika - Votice)
Oblasti: Jižní Čechy; Voticko
Rozložení: ve Střezimíři (13+18km)
Start: Jistebnice: 132101
Popis trasy: V Jistebnici si prohlédněte náměstíčko a také vyjděte ke kostelu sv. Michaela Archanděla; pak můžete rovnou vyrazit po modré značce, ale také se podívat ke tvrzi, pro cestu k níž zamiřte po ulici na Tábor (při pohledu od kostela z protějšího rohu náměstíčka, vede tudy také zelená) a dojděte na křižovatku za mostkem, kde zelená pokračuje spodem po silnici k Táboru, ale vy vyjděte vpravo vzhůru; nad kopečkem nalevo je bývalá tvrz a o kousek dál napravo vstup do parku u Nového zámku, kam však nelze vstoupit, a tak se od tvrze vraťte na křižovatku u můstku, přejděte hlavní a vydejte se malou uličkou vzdalující se od ní; na rozcestí s podobně velkou ulicí (hned na začátku jde vlevo zkratka k náměstí) se dejte doleva a následně - u nákupního střediska - doprava již po modré značce.
Modrá vás brzy vyvede z Jistebnice a stoupá alejí; později sklesá a vede po polní cestě stáčející se vpravo a vlevo k Nehonínu; v zatáčce vlevo ji zde opusťte - jděte rovně zkratkou k silničce, kde se na modrou zase připojíte a po silničce budete pokračovat vpravo na okraj Křivošína. Tam se dáte mírně doleva, Křivošín obejdete, přejdete silnici a dostanete se do Smrkova, kde na návsi s kapličkou půjdete mírně doprava, vystoupáte na louku s krásnými výhledy a nato budete klesat lesem do Kamenné Lhoty; v níž nejprve projdete okrajovou část a pak dojdete k rozcestí na okraji vlastní Lhoty. Zde můžete odbočit doprava ke kapličce; také by zde někde měl stát zámeček.
Z rozcestí na okraji Kamenné Lhoty pokračujte rovně (vzhledem k původnímu příchodu) na Borotín, těsně před nímž velkou cestu opusťte mírně doprava (ona se stáčí vlevo) - je to tu nevýrazně označeno; po okraji zahrady a průchodem mezi domy se dostanete rovnou na borotínskou náves, po níž se porozhlédněte, ale pak jděte od průchodu rovně uličkou vedle místního úřadu přímo ke kostelu Nanebevstoupení Páně, od nějž pokračujte vlevo po hlavní zpět na severní okraj návsi.
Odtud jděte nadále hlavní ulicí - stáčející se vpravo - po žluté turistické značce. Na následující křižovatce spolu s ní opusťte hlavní - stáčející se vlevo - rovně a potom odbočte doprava na cestu vedoucí přes pole k lesu, jímž projdete do Nové Střezimíře. Na rozcestí v centru osady se dejte doleva, abyste silničkou s pěknými pohledy na krajinu stoupali ke Střezimíři, před níž vám doporučuji odbočit ze silničky doprava k blízké kapličce sv. Vojtěcha stojící na horním okraji obce. Od kapličky projdete přístupovou cestou ke kostelu sv. Havla, u nějž zase uvidíte žlutou, jež vás povede mírně doprava, později znovu vpravo a po hlavní ulici z vlastní Střezimíře kolem rybníčka do čtvrti u nádraží. Na zdejší železniční stanici je možné si trasu rozložit (> doprava).
Od nádraží pokračujte po žluté - doleva a ještě před koncem zástavby doprava na stezku do podchodu pod tratí, za nímž přes louku dojdete k lesu, projdete jím na odbočku k rybníčku, kde se stočíte doprava a vystoupáte do Vestce, po jehož okraji dojdete na křižovatku, kde si to namíříte mírně vlevo na rozcestí s červenou, kde žlutá končí. Po červené značce, vedoucí touto silničkou až do Miličína, se dejte doleva; lesem sejdete do osady Žibkov a pak zase asfaltkou s krásnými rozhledy dojdete do Miličína, kde určitě přejděte silnici č.3 a podívejte se zblízka na kostel Narození P. Marie a faru; pokud byste chtěli zajít i na náves, museli byste od kostela sejít dolů po ulici odbočivší od hlavní vpravo; jinak se po této ulici vraťte na hlavní, znovu ji přejděte a pokračujte po červené (společně se zelenou) vlevo od ní (při pohledu od kostela).
Značky vás přivedou ke hřbitovu, za nímž začíná křížová cesta na Kalvárii, kde vedle křížů stojí kaple Utrpení Kristova a odkud se nabízí pěkný výhled. Za kalvárií se značky stočí doleva a přijdou na okraj lomu, na nějž podívavše se vyjděte zchátralou branou k rozcestí, z nějž červená již samostatně vede doprava, následně přechází rozcestí s modrou klesající vlevo (sama vás vede rovně), křižuje cestu a na další cestě se dává doprava k silnici č.3, již opatrně přejdete a dáte se doleva; značka vás pak přivede k Jezeru u Oldřichovce, kde si z rozcestí s modrou můžete podle mapy zajít k někde poblíž ukrytému hřbitovnímu kostelu sv. Havla; my jsme již na jeho hledání neměli dostatek času.
Červená pak pokračuje společně s modrou doprava a vlevo po cestě pod vrcholem Mezivrata; tuto cestu by mělo být možné si s využitím mapy trošku zkrátit; po značkách pak dojdete na rozcestí, kde se tyto rozdělují a červená (mírně doleva) klesá do Buchova.
Cíl: Votice,Buchov
Cesta do Votic: V Buchově červená od zvoničky ve zdi statku pokračuje vpravo a vzhůru lesem k Horám, do nichž dojde po hřebínku; na jejich okraji se dá doprava, ihned vlevo a následně znovu vlevo po cestě klesající do Mysletic, kde za zvoničkou odbočíte doprava, vyjdete z vísky a hned za ní se v zatáčce doprava dáte mírně vlevo po pěšince přes louku vzhůru k lesu - Pozor - zcela neoznačeno! Lesem vyjdete na vrch Větrov s kaplí sv. Vojtěcha, od níž vás červená svede do horní části osady Amerika, kde jděte na druhou odbočku vlevo, po níž se dejte doleva (jiná červená sem přichází z protisměru, tak pozor na to) a spolu s modrou prudce klesejte na dolní okraj osady, kde se stočíte vpravo a po silničce podél potůčku dojdete k nájezdu na I/3 na okraji Votic; tam jděte doleva a podeševše hlavní silnici se ubírejte stále rovně až do centra Votic, kde hned u kostela sv. Václava narazíte na autobusové stanoviště.
Abyste se zde podívali také na náměstí, pokračujte na něj uličkou od autobusáku z vašeho směru rovně.
Doprava z Votic: 132100
                            200092
                            200094
                            320001
                            320002
                            t220+221 (ŽST)

Fotky: Táborsko (002-036); Benešovsko (107-158)