Kamenický okruh - 32km
Trasa: N. Hospoda - Kostelec u Křížků - Hornopožárský les - Zbořený Kostelec - Čížov - Ledce - Nespeky - Doly - Papírna - Gabrhele - Babice - Ládvec - Ládví - Valnovka - Olešovice - Struhařov - Štiřín - N. Hospoda
Oblasti: Benešovsko; Jílovsko; Velkopopovicko
                                                                                      PID 337
                                                                                      PID 339
                                                                                      PID 369
Popis trasy: Vyrazte po zelené do Kostelce u Křížků s kostelem sv. Martina a na konci značky se dejte po žluté kousek přímo a pak doleva. Okolo Markvartova rybníka dojdete do Hornopožárského lesa. Překřížíte zelenou a přijdete na Horáckou cestu vedoucí k loveckému zámečku Horní Požáry (rozc. s červenou a modrou), kde přejděte doleva na červenou a jděte přes Lediny a Dolní Požáry na rozcestí pod Holým vrchem, odkud budete klesat na silnici v údolí (naproti můžete vidět Zbořený Kostelec). Z údolí si můžete udělat zacházku po zelené na hrad, odkud jsou i krásné výhledy na Sázavu, jenom si dejte pozor, abyste hrad nepřešli, musíte se dobře dívat nalevo, snad je tam i odbočka, ale lepší je vzít to po valu.
Zpátky pod hradem potom pokračujte po červené podél Sázavy přes pěknou osadu Čížov a historiskou osadu Ledce s nádherným kostelem sv. Bartoloměje. Značka vás podél řeky dovede do Nespek, kde hned na hlavní přejděte na začínající modrou a přes Doly vstupte do údolí Mokřanského potoka. Přes Papírnu dojdete na rozcestí u osady Gabrhele, kde se k vám připojí žlutá.
Po základní trase však z Gabrhele jděte po modré přes Babici a Ládvec do osady Ládví, odkud pokračujte doleva po červené. Obcí a lesem se dostanete k Mlýnskému rybníku u Olešovic, kde přejděte rovně na modrou. Po okraji Struhařova dojdete k dalšímu rybníku a do lesa. Po nějaké době modrá přijde na silnici, kde z ní odbočte vlevo na zelenou. Přes Štiřín s hezkým zámkem vás značka dovede zpátky do Nové Hospody.