Posázavská stezka - část B - 23km
Měřeno krokoměrem 25km.
Trasa: Čer. Budy - Rybárna - Kloučky - Chocerady - Poddubí - Zlenice - Javorník - Čtyřkoly - Lštění - Čerčany - Vysoká Lh. - Borová Lh. - Nespeky
Start: Sázava,Černé Budy: PID 382
Popis trasy: Ze zastávky Černé Budy vyjděte po ulici po pravém chodníku směrem od mostu (proti směru jízdy), na křižovatce se dejte doprava a přijďte ke klášteru. Až si ho prohlédnete, pokračujte nahoru po červené značce, jež odbočuje z hlavní ulice doleva; budete stoupat okrajem Černých Bud a pak dojdete k lesu, v němž vás značka povede doleva (ale můžete se také podívat rovně ke hřbitovu s kapličkou); dále půjdete po hřebeni Davídce, na němž narazíte na značky k vyhlídce na údolí Sázavy (vlevo).
Posléze budete klesat, až se dostanete do osady Rybárna, kde se připojíte na silnici, po níž jděte vpravo; dojdete po ní na (druhou) křižovatku s autobusovou zastávkou, z níž vlevo vede most k žel. zastávce Stříbrná Skalice a červená vás vede mírně doleva na malou asfaltku podél Sázavy. Podél řeky půjdete přes chatovou osadu Kloučky do Chocerad s kostelem Nanebevzetí P. Marie; až si je prohlédnete, pokračujte na návsi vpravo dál po červené, jež pak odbočí doleva, aby pokračovala podél řeky spolu se žlutou; nalevo na kopci můžete zřít zámek Komorní Hrádek. Nyní půjdete nadále podél Sázavy - žlutá se odpojí, podejdete Hvězdonickou lávku, dálnici, projdete přes Poddubí, na rozcestí potkáte modrou a přijdete na rozcestí pod hradem Zlenice. Odtud kousek vystoupejte ke zřícenině.
Až se vrátíte na rozcestí, můžete pokračovat vpravo a za lávkou doleva po pěšině, ale nově vede červená po lávce blíže u řeky; každopádně se zase vrátíte k Sázavě a brzy podél ní dojdete do Javorníka; pak se zástavbou dostanete do Čtyřkol, jimi sejdete k řece, přejdete ji do Lštění a půjdete doprava k Čerčanům; v Čerčanech dojděte na křižovatku, kde z protisměru přichází hlavní ulice stáčející se z vašeho pohledu doprava - zde se od značky odpojte vpravo a jděte přímo zkratkou k řece, přeševše již, zase se napojíte na červenou a rovně po ulici dojdete k železniční zastávce Pyšely a silničnímu obchvatu, za nímž se nechte vést červenou vlevo po schodech, pak doprava do ulice a na jejím konci vlevo z Vysoké Lhoty; přiblížíte se k silnici, po chvíli se od ní zase vzdálíte a u konce lesa se dáte vpravo k Borové Lhotě. Tam uvidíte malou kapličku a budete pokračovat rovně po příjezdové silničce na silnici č.603, po níž se dáte vpravo do Nespek.