Posázavská stezka - část A - 28,5km
Trasa: Kácov - Pelíškův Most - Čes. Šternberk - Malovidy - Rataje n/Sáz - Rataje-Podskalí - Ledečko - Talmberk - Mrchojedy - Sázava
Start: Kácov zast.: t221+212
                                t221 -> Čerčany -> t212
Popis trasy: Ze železniční zastávky vyjděte vpravo k mostu, ten přejděte a nechte se vést červenou značkou do centra Kácova se zámkem (nalevo) a kostelem P. Marie. Odtud stoupejte po dlouhé ulici na okraj obce a pak dojděte ke hlavní silnici, již pouze přejděte na zkratku na cestu, po níž budete klesat do údolíčka, za nímž opusťte tuto cestu doprava (Špatně označeno!); sejdete na louku, kde se držte jejího levého okraje; vstoupíte do lesa a půjdete nejprve po jeho kraji, pak nahoru a nakonec vyjdete z lesa, abyste přišli na cestu, po níž vpravo budete klesat zase k Sázavě, před níž se stočíte doleva a přijdete na Pelíškův Most, kde se odpojíte od hlavní cesty vlevo a za osadou zase vystoupáte. Teprve u chat, kde se stočíte doleva, se začnete držet řeky, a to až k Soběšínu, kde se můžete vpravo přes most podívat do jeho centra s kostelem sv. Michala.
Červená vás dál povede rovně po cestě stoupající stáčejíc se vlevo, aby přišla na rozcestí, kde se dáte doprava. Cesta kopírující sráz a okraj lesa vás přivede k silnici, u níž se dejte vpravo prudce dolů zkratkou, dole po silnici přejděte řeku Blanici a za ní, ještě před lesem, odbočte po cestě doprava. Po této zkratce vystoupáte zase na silničku, po níž se dostanete k rybníčku, u nějž po červené a modré vstupte na krásnou cestu vedoucí ke hradu Český Šternberk. Okolo bašty přijdete k samotnému hradu. Od něj sestupte do vesnice, přejděte Sázavu a za ní se (po červené) dejte doleva. Spolu se silnicí trochu vystoupáte a pak odbočíte vlevo na klesající silničku k nádraží, za kterým vejdete do lesa. V místě, kde se cesta stočí vpravo, z ní odbočte doleva kousek dolů k potoku a pak naopak prudce nahoru na okraj lesa, kde začne cesta vedoucí kolem kapličky do Malovid, v nichž se na rozcestí se žlutou dejte vlevo a pak doprava dolů; hlavní ulici skoro jen přejděte a kousek nalevo začněte stoupat lesem. Značka vás pak přivede na silničku, která jde zatáčkou a následně na konec lesa, z nějž uvidíte Rataje stojící na protějším kopci; zde se - podle červené - dejte doleva a sklesejte do dolní části Ratají se železniční zastávkou, za níž se dostanete pod kopec, na kterém stojí centrum. Značka vás doň vyvede kolem hradu Pirkštejna; na náměstí se pak můžete podívat vlevo na kostel sv. Matouše, načež vyjděte k zámku.
Před zámkem jde červená vlevo, aby vás vedla zase dolů k Sázavě a podél jejího dlouhého meandru vlevo přes osadu Rataje-Podskalí do vsi Ledečka, kde se na hlavní můžete dát doleva ke kapličce, ale trasa pokračuje dál vpravo po červené, jež silnici hned opouští.
Budete stoupat údolím a pak se stočíte doprava na kraj lesa, podél nějž půjdete k silnicím, které na dvakrát přejdete (poblíž křižovatky) a půjdete dolů přímou cestou, až se připojíte na silnici a po ní dojdete do Talmberka, kde jděte rovně do místa, kde vás červená vede doleva. Vy se zde ale můžete podívat nejprve vpravo - šipky vás dovedou k pozůstatkům hradu skrytým uprostřed zástavby.
Dál červená stoupá po cestě k Mrchojedům (hned ze začátku jde mírně doleva), v nichž se na silničce dává vpravo, projde celou vesnicí a pod ní - v zatáčce vlevo - opustí silnici rovně na cestu k lesu. Jím projděte na okraj louky nad Budínem a zde se držte značek vedoucích vás vpravo a pak mírně doleva; zase vstoupíte na lesní cestu a po ní budete klesat na dolní okraj chatové osady, z nějž dojdete příjezdovou cestou na silnici, po které půjdete rovně a pozvolnou zatáčkou vlevo podél Sázavy do místa, kde, než začne stoupat, ji opustíte, abyste nadále podél řeky došli k lávce, na niž napravo vstoupíte, přejdete řeku a vejdete do města, kde se červená po chvíli dává doprava podél rozlehlého ohrazeného areálu sklárny (po vaší levé ruce). Až dojdete k rohu tohoto areálu, opusťte červenou a dejte se vlevo (nadále podél něj). Touto ulicí dojděte rovně až k železniční trati, kde je nalevo (u vstupu do sklárny) podchod, jímž projděte a u nádražní budovy zamiřte vlevo k autobusovému stanovišti.