Na Kokořín - 10km
Délka základní trasy (z Dol. Zimoře) je 7km.
Měřeno krokoměrem 9,95; základní trasa 6,06km.

Trasa: (Želízy -) Dol. Zimoř - Truskavenský důl - Kokořín
Oblasti: Kokořínsko
Kategorie: XXV. díl Průvodce
Cesta ze Želíz: Z autobusové zastávky Želízy vyjděte doprava a vpřed ke škole, před níž se dejte vpravo po žluté turistické značce vedoucí pravou částí údolí až na konec Želíz, kde vás přivede na dosud souběžnou silničku, po níž Zimořským dolem dospějete do Dolní Zimoře.
Doprava do Želíz: 150101
Start: Dolní Zimoř: ... -> Mělník -> 250012
Popis trasy: Z Dolní Zimoře jděte dál po silnici a žluté značce ve směru příchodu či příjezdu od Želíz na křižovatku, z níž žlutá pokračuje mírně vlevo na cestu jdoucí dál Zimořským dolem. Jím se dostanete na turistické rozcestí, kde se větší cesta stáčí doprava do Truskavenského dolu; žlutá sice pokračuje vlevo, ale začíná tady modrá, na niž přejděte a Truskavenským dolem dojděte až k silnici, na níž se dejte doprava. Budete stoupat z dolů ke vsi Kokořínu, kde na křižovatce půjdete doleva a dojdete k autobusové zastávce při návsi, u níž stojí kromě jiných objektů zámek.
Pokud se chcete podívat na hrad, vzdálený odtud přibližně 1,5 km (po silnici o trochu více), pokračujte po modré silnicí k lesu, na jehož začátku začíná nalevo klesající pěšina - je to Jarmilina cesta, po níž je to ke hradu nejblíž; doporučuji však aspoň pro jednou se přidržet modré klesající po silnici, neboť z ní jsou na Kokořín krásné výhledy. Modrá v zatáčce nad tunelem silnici opustí a jde přímo po cestě stáčející se doprava směrem ke hradu. I pokud jste pro cestu dolů opravdu zvolili silnici, zkratku zpět najdete snadno - z místa, kde se cesta od hradu stáčí vlevo k silnici jděte rovně.