Z Kokořínska do Chorušic - 38km
Vzdálenost je do Mělnického Vtelna. Vzdálenost do Chorušic je 32,5km.
Měřeno krokoměrem do Vtelna 43,29km; do Chorušic 38,81km.

Trasa: Chudolazy - Hor. Vidim - Dol. Vidim - Dobřeň - Planý důl - Konrádov - Zkamenělý zámek - zám. Houska - Hor. Houska - Na Fučíkovském - Vrátenská h. - Nosálov - Lobeč - Vrátno - Stránka - Choroušky - Chorušice
Oblasti: Kokořínsko; Vtelensko
Kategorie: XXV. díl Průvodce
Rozložení: Dobřeň (10,5+22km)
Start: Medonosy,Chudolazy: 150101
Popis trasy: Z Chudolaz vyrazte po zde začínající modré a stoupejte do lesa Království. U řopíku se spojíte se zelenou a ještě před koncem lesa se od ní odpojíte doprava, sejdete do Vidimského dolu a nakonec vyjdete na malou silničku. U prvních vidimských domů silnici opustíte doprava a narazíte na odbočku ke Starému zámku.
Odtud pomalu dojdete kolem pomníku letců do Horní Vidimi se zámkem a kostelem sv. Martina na návsi, kde začíná zelená. Ještě spolu s modrou dojdete do zatáčky, kde můžete kousek po silnici vidět hřbitov s kapličkou. Značky před zatáčkou společně opouštějí silnici vpravo a hned se rozdělují - vy pokračujte po zelené klesající do Dolní Vidimi, kde si prohlédnete krásné roubenky a vstoupíte do Střezivojického dolu. Půjdete docela dlouho dolem až na rozcestí, odkud vystoupáte k Dobřeni, projdete jí až k zastávce, kde si můžete trasu rozložit (> doprava).
Z obce pak sestoupíte do údolí Žebrák a z něj vstoupíte do Planého dolu, kde je krátký souběh s modrou. Z údolí vystoupíte po upravené cestě na žlutou a rozcestí u Zbrázděného vrchu a dále vás zelená povede Údolím bílých skal do Konrádova, kde po odpojení se od silnice přejdete potok Pšovku a vystoupíte na návrší, kde je poněkud nejasně značeno odbočení doleva podél lesa. Půjdete kousek lesem na odbočku ke Zkamenělému zámku.
Nyní vás zelená povede kolem kopce Drnclík na rozcestí s červenou, kde zelenou opusťte a odbočte doleva. Červená vás dovede na Housku, kde ji opusťte a jděte po modré k zámku.
Od zámku se kousek vraťte na první cestu klesající doleva (dříve tudy vedla modrá). Tady sejděte na silničku Horní Houskou k červené. Zde se napojte na červenou cyklotrasu (doleva) a s ní odbočte směrem na Vojetín. V jedné ze zatáček silničky narazíte na rozcestí, kde červenou opusťte a přejděte na zelenou, jež vás dovede k osadě Na Fučíkovském, kde přejděte na pěší modrou přicházející nenápadně zprava. Zelenou cyklotrasu ještě několikrát překřížíte a vystoupíte na Vrátenskou horu s rozhlednou. Odtud sklesejte do Nosálova a na jeho konci odbočte vpravo na cestu do Lobče. Po vyjití lobečského kopce uvidíte zámek a kostel Povýšení sv. Kříže. Z obce už se můžete řídit podle cyklotrasy 0008 a až u se u křižovatky za obcí modrá od silnice odpojí, nechde ji běžet a jděte po silnici a cyklotrase do Vrátna, kde se podívejde na kapličku a jděte doprava s kopce do údolí Strašina (cesta odbočující vlevo vede skutečně podél silnice a znovu se s ní spojí). Na křižovatce odbočíte doleva a dostanete se do Stránky, kterou projděte po silnici a na křižovatce nad kopcem se dejte doleva, podívejte se nalevo na zámek a odbočte vpravo silnicí přes údolí do Choroušek, za nimiž přejdete ještě jedno údolí a uvidíte Chorušice, kde jděte po hlavní (cyklotrasa odbočuje na Zahájí) ke kostelu Nanebevzetí P. Marie a autobusové zastávce.
Cíl: Chorušice: 250524
                        250516 -> Mělník,,aut. st. -> 150101
Cesta do Mělnického Vtelna: Pokud půjdete celou trasu, nebude pravděpodobně možné nalézt dopravu z Chorušic, proto pokračujte stále rovně po silnici č.274 do Mělnického Vtelna, kde je přímo na křižovatce zastávka. Jinak se také můžete podívat vlevo ke dvěma kostelům.