Planým dolem a Skalním městem do Střezivojic - 13km
Trasa: Mšeno - Boudecká rokle - Vojtěchov - Planý důl - Skalní město - Střezivojice
Oblasti: Kokořínsko
250014 250017
250027 250073
500280 250611
Popis trasy: V neděli pravděpodobně přijedete do Mšena vlakem, takže vyjděte z nádraží doleva (spolu se značkou) a doprava vzhůru k hlavní ulici, po níž se dejte vlevo a jděte stále rovně až na náměstí s radnicí, za níž zamiřte doleva ke kostelu sv. Martina a od něj jděte vpravo dolů až za konec náměstí - k turistickému rozcestníku, od nějž pokračujte rovně po zelené, modré a místní žluté (směrem k rozcestí u koupaliště). Značky vás provedou uličkou, stočí se doprava a u pěkného starého hostince doleva, aby klesaly k městskému koupališti, za nímž se odpojí místní žlutá a zelená (společně s modrou) vás povede do údolí Debř, jímž kolem modelu věže hradu Kokořína a pomníku Mistra Jana Husa vystoupáte na rozcestí Na rovinách, kde si vyberte tu zelenou jdoucí vlevo (ke Švédskému valu). U valu vás opustí už i modrá a po samotné zelené půjdete cestou nad dvěma roklemi, až najednou se stočíte doprava a zahájíte klesání do Boudecké rokle; abyste se do ní dostali, odbočíte za chvilku ostře doleva. Klesajíce roklí uvidíte pěknou skalní kapličku, nakonec sejdete až k Vojtěchovu, na rozcestí s červenou. Na rozcestí u křížku a kapličky ve Vojtěchově přejděte doprava na modrou.
Modrá turistická značka vás povede ke druhému okraji Vojtěchova, kde odbočíte vlevo do Planého dolu, jímž jděte až na zelenou značku, jež půjde nejprve spolu s modrou dolem, ale pak odbočí doprava a vy tak učiňte s ní. Budete prudce stoupat až před okraj lesa, kam zleva přichází po malé pěšince žlutá - zde odbočte ostře doleva a po žluté jděte skoro zpět, ale neklesajíce. Tato značka vás povede nádhernou pěšinou pod skalami; v jednom místě také narazíte na menší skálu, na niž lze pohodlně vylézt a rozhlédnout se po Planém dole a okolí. Po dlouhé cestě touto stezkou trošku sestoupíte na větší cestu, po níž vystoupáte na cestu od Tubože na Kostelečky, na níž se dáte doleva. Po chvíli vyjdete z lesa (bude-li dobrá viditelnost, ohlédněte se z této cesty vpravo - skoro za sebe, v jednu chvíli se krásně ukáže Bezděz) a dojdete na Kostelečky, za nimiž alejí přijdete na silnici, po níž se dáte vlevo do Střezivojic, jimiž všímajíce si chalup a kapličky dojděte kolem autobusového obratiště k zastávce.