Z rozcestí pokračujte po zelené tentokrát na druhou stranu - rovně nejprve po silnici přes Pšovku, přes křižovatku a pak pěšinkou nalevo, jež kopíruje silnici a lze po ní jít pohodlněji. Po čase vás zelená povede doleva a pak začne stoupat serpentýnou k jeskyním Nedamy. Je možné kolem horní jeskyně vylézt po schodech až nahoru na skálu, odkud je moc pěkný pohled na okolí i na Kokořín, ale výstup i sestup jsou hodně náročné. Od skal vás značka povede dál lesem klikatící se cestou, až les opustíte u silnice poblíž Malé Jestřebice, po níž se dejte doprava a Malou Jestřebicí společně se žlutou procházejte až na její druhý konec. Na konci zástavby přichází k silničce zprava modrá značka a vy zde silnici opusťte jdouce vpravo po této modré. Ona vás povede u lesa doleva a pak doprava v něj, aby klesala do Černé díry, jíž půjde vpravo (neoznačeno) do Kokořínského dolu. Tam přejdete Pšovku, dáte se doleva a přijdete na rozcestí pod Pokličkami, kde se potkávají 3 směry modré a údolní červená; zde si vyberte modrou na Pokličky, tedy tu jdoucí nejprve kousíček s červenou a pak stoupající vpravo po schodech k velkým Pokličkám. Od nich již půjdete po cestě nepříliš stoupající až k Obří hlavě a Žábě, za nimiž projdete Průsečnou skalou ke Švédskému valu, za nímž dojdete na rozcestí Na rovinách a spolu se zelenou budete klesat doprava Debří do Mšena. Ve městě půjdete kolem koupaliště, nahoru, doprava a následně doleva do dolní části náměstí, odkud vyjděte ke kostelu sv. Martina, projděte vlevo do části náměstí s radnicí a autobusovou zastávkou a chcete-li jít na vlak, zamiřte vpravo; červená vás k nádraží zavede - po hlavní ulici rovně a za školou pak doprava. Za sebou tak z dnešní trasy budete mít 16,5km (podle krokoměru 18,46).