Jizerskou a Středolabskou tabulí - část B - 27km
Trasa: Ml. Boleslav - Čejetičky - Vinec - Dol. Krnsko - Zámostí - Podhrušov - Horky n/Jiz - Stará Jizera - Dražice - Benátky n/Jiz - Obodř - Kavanka - Kochánky - Sobětuchy - Tuřice - Předměřice n/Jiz
Start: Mladá Boleslav,,U Sportu: 260007
Popis trasy: U zastávky U Sportu přejděte hlavní ulici, jděte po směru jízdy a hned se dejte mírně doleva zkratkou (spolu s červenou a modrou značkou) na ulici směřující od kruhového objezdu vlevo; pak po hlavní dojděte ke kostelu Nanebevzetí P. Marie, jejž musíte obejít zprava, za nímž vstoupíte na Staroměstské náměstí. Po něm sejděte až ke hradu, na jehož nádvoří se můžete podívat.
Následně klesejte stočivší se ulicí po červené značce, jež vás o trochu níže povede po schodech doprava. Dole po hlavní ulici dojdete na světelnou křižovatku pod hradem, na níž pokračujte rovně, přejděte říčku Klenici a okolo průmyslových závodů dojděte k mostu přes Jizeru, který přejděte a za ním se dejte doleva. Červená vás povede přes čejetičskou náves na příjemnou cestu údolím Jizery, po níž podejdete trať na Nymburk a po chvíli přijdete do Vince, kde přejdete ulici a potom narazíte na malou odbočku doprava, kam vede červená odbočka ke hřbitovnímu kostelu sv. Mikuláše; k němu se můžete podívat, cestou zpátky se potom kousíček za železničním přejezdem dejte vpravo po pěšině mezi ploty, jíž se rychleji dostanete zpátky na vlastní červenou.
Dále údolím Jizery dojdete do Krnska, kde se napojíte na silničku a po ní přijdete k majestátnímu železničnímu viaduktu, od nějž můžete napravo vidět asi kilometr vzdálený zámek Stránov u Jizerního Vtelna a hned za mostem kostel sv. Jiří.
Až si prohlédnete viadukt i kostel, pokračujte po červené po mostě s hlavní silnicí přes Jizeru, za nímž červenou opusťte vpravo po pěšince směřující přes louku k lesu pod srázem.
Tam se na červenou zase připojte. Později se cesta větví - červená - ač to není označeno - vede rovně podél Jizery (nikoliv podél lesa); kopírujíc břeh řeky vás pak přivede k mostu, za nímž je osada Podhrušov, kde se dáte doleva; následně dorazíte do Horek nad Jizerou. Tam obejdete hřiště, načež opusťte červenou na zkratku vzhůru k zámku, před nímž se napojte na schody, po kterých se k němu dostanete, potom pokračujte ještě kousek rovně ke kostelu sv. Mikuláše. Od něj sklesejte po schodech až na červenou, k níž dorazíte u pěkné kaple.
Po červené půjdete rovně, pak na křižovatce doleva a hnedle doprava, abyste šli zase podél Jizery k přírodní památce Stará Jizera, za níž přijdete do Dražic. Z rozcestí tady vede odbočka červené ke zřícenině hradu mírně doprava po ulici, ale vy po ní nechoďte - pro cestu ke zřícenině se dejte po stezce kolmo doprava, po níž, chcete-li se podívat i ke kostelu sv. Martina, klidně dojděte až na její konec, kde se dejte po ulici doleva, rovnou ke hradu lze však odbočit o něco dříve na prudkou pěšinu vlevo; cesty kolem kostela a zkratkou se sejdou u hradu v místě, kde od hlavní ulice odbočuje cesta mírně doprava - zde nechoďte po hlavní, nýbrž právě touto odbočkou, protože příchod z této strany z ulice je značně zarostlý, u konce uličky se dejte doleva a přes most vstupte do hradu.
Od zříceniny se na červenou vraťte po zkratce. Dál se nechte vést značkou spodní ulicí a následně po stezce do Benátek nad Jizerou, kde úzkou uličkou dojdete až na křižovatku, na níž se dáte doprava a hned doleva po ulici k náměstí. Náměstí přejdete úhlopříčně, pak vás červená přivede k bráně do zámku, kde ji opusťte, prohlédněte si zámek a potom z areálu vyjděte zadní branou (přímo naproti té, kterou jste sem vstoupili).
Držte se stezky stáčející se vlevo, z níž nikam neodbočujte, než přijdete dolů na ulici, po níž se dejte doprava. Nyní již jděte po zelené. Ta následně v místní části Obodř opustí hlavní rovně a povede vás přes osadu Kavanka do Kochánků, kde přijdete na náves; tam se dáte doleva a následně doprava. Z Kochánků vyjdete po cestě, která vás za čas dovede k lesu, jehož okrajem proševše dorazíte na rozcestí, kde jděte ostře doleva (neoznačeno); po přímé cestě pak přijdete do Sobětuch, jimiž projděte rovně, pak přejděte dálnici a po silničce dojděte do Tuřic, kde vás ještě před návsí povede zelená vlevo, abyste za vsí přešli Jizeru a vstoupili do Předměřic, v nichž brzy narazíte na zastávku Jednota. Pokud se chcete dojít podívat na kostel sv. Jakuba Většího, pokračujte po této ulici až na centrální křižovatku, u níž tento kostel stojí.