Na Bukovou horu a Suchý vrch - 34km
Základní trasa (Albrechtice - Jamné (kostel)) je dlouhá 28km.
Trasa: (Lanškroun -) Albrechtice - Výprachtice - Buková h. - Červenovodské sedlo - Hvězda - Suchý v. - Jamné n./Orl.
Oblasti: Východní Čechy; Orlickoústecko
Rozložení: v Červenovodském sedle (21+13km)
Cesta z Lanškrouna: Od železniční stanice Lanškroun se dejte vpravo k hlavní silnici doplněné zelenou turistickou značkou a po ní doleva kolem autobusového nádraží ke kostelu a dále přímo na náměstí. Z náměstí vyjděte spolu se zelenou, ale nyní také modrou značkou na náměstíčko u zámku a dále zpět na hlavní silnici I/43 směřující na Albrechtice. Kolem posledního krásného lanškrounského kostela vyjdete cyklostezkou podél silnice vedoucí do Albrechtic. Zde si oproti silnici trochu zajdete, pak hlavní překřížíte a po chvíli se modrá a zelená rozdělí; vy budete pokračovat po modré.
Doprava do Lanškrouna: 700996
                                        Rt011+010 -> Česká Třebová -> t272
Start: Albrechtice,,křižovatka: * -> Lanškroun -> 700982
Popis trasy: Pokud se rozhodnete dojet do Albrechtic autobusem, můžete vystoupit buď na zastávce Křižovatka, hlouběji v obci, nebo až na nejzazší zastávce přímo u vstupu do lesa.
Od zastávky Křižovatka se každopádně vydejte po modré do centra vesnice a po čase odpusťte značku a hlavní údolní cestu mírně doprava, spíše rovně, cestou stoupajíc směřující ke kostelíku sv. Anny, od něhož se vám naskytnou krásné výhledy na Lanškrounskou kotlinu.
Za kostelem se cesta stáčí doprava a po chvíli doleva, až vyjde na louku, po níž dojděte na cestu klesající vlevo mezi ploty. Dole na asfaltce se pak dejte doprava k osové cestě údolím Moravské Sázavy směřující ke konci vesnice se zmíněnou poslední zastávkou autobusu, u níž modrá značka spolu s asfaltovou cestou přejde Moravskou Sázavu vstoupiboš do lesa, v němž pokračuje údolím říčky přes krátký souběh se žlutou na konec lesního údolí Moravské Sázavy na dolním okraji Výprachtic. Výprachticemi pak pokračujte k zastávce Kovárna na hlavní silnici a dále k zastávce Škola, za níž následuje křižovatka, na níž od hlavní odbočují silničky na Heroltice a Bystřec. Ihned za touto křižovatkou se můžete dát mírně doleva a vystoupat ke kostelu Proměnění Páně na návrší.
Od kostela se můžete vrátit mírnou zkratkou, ale dejte pozor, že za chvilku modrá značka opouští silničku doprava pokračujíc podél Moravské Sázavy vzhůru, později trochu dolů k zpět potůčku, budoucí řece a přímou cestou vzhůru prudce stoupajíc po svazích Bukové hory. Po čase přijdete na větší cestu, kde se stoupání zmírní a později dorazíte k zelené značce a společně s ní na rozcestí pod vrcholem Bukové hory, z něhož můžete dojít po modré na úplný vrchol, výhledy však nejsou nijak významné. Dále tedy již nepokračujte po modré, ale přejděte na zelenou vedoucí do prvního sedla spolu se žlutou a dále samostatně přes vrchol Na planiskách a kolem vrchu Jeřáb do Červenovodského sedla, kam jezdí několik cyklobusových linek; zde si také můžete trasu rozložit (> doprava).
Z Červenovodského sedla pokračujte po zelené přes Prostřední vrch do sedla Hvězda, kde se opět potkáte se silničkou k Suchému vrchu, ale nyní by vám tato již vůbec k ničemu nepomohla; pokračujte spolu s červenou na vrchol a z něj do sedla s restaurací a rozhlednou. Odtud pak stále po zelené odbočující hned za rozhlednou vlevo dolů. Na cestě níže jenom popojdete kousek doleva a budete pokračovat v klesání na další velkou cestu, na níž odbočíte doprava a klesajíce budete směřovat k okraji lesa, z něhož již uzříte dlouhou ves Jamné nad Orlicí, do níž sestoupíte a spolu se zelenou dojdete po osové silnici na rozcestí nedaleko kostela Nejsv. Trojice, k němuž můžete také dojít.
Každopádně nyní opusťte zelenou a jměte se pokračovat v klesání po osové silnici. Po chvíli, ještě před serpentýnami, si všimněte zkratky mezi neoplocenými zahradami, abyste si cestu zbytečně neprodlužovali zatáčkami silnice. Dále pak již půjdete stále po hlavní, žluté značky křížící údolí si jenom povšimnete a dostanete se na silnici číslo 311. Kousek nalevo od rozcestí s ní se nachází železniční zastávka Jamné nad Orlicí.
Cíl: Jamné nad Orlicí: t024 -> Ústí nad Orlicí -> Rt010+011
                                   t024 -> Letohrad -> Rt021+020+231
V úseku Jamné n./Orl. - Letohrad - Ústí n./Orl. jezdí také autobusová linka 700967, kterou však zřejmě nevyužijete.