Hrad, zámky, město a možná i sousoší Madony - 22km
Vzdálenost do Hor. Dobrouče; do Dolní 19,5km.
Měřeno krokoměrem 25,31km; do zákl. cíle 22,75km.

Trasa: Hejnice - Žampach - Písečná - Pustiny - Letohrad - Kunčice - Dol. Dobrouč
Oblasti: Orlickoústecko
Kategorie: XX. díl Průvodce
Start: Hejnice,,náměstíčko: 680741 -> Čes. Třebová,,žel. st. ->  640112 ->
-> Ústí n./Orl.,,aut. nádr. ->  700949
Popis trasy: V Hejnicích se podívejte na kapličku na kopečku a pokračujte pryč z hlavní a po červené do kopce ke hřbitovu. Cestou přes pole uvidíte před sebou výrazný kopec - Žampach. Na něm byl kdysi velký hrad. Později vstoupíte do lesa a dojdete až na silnici a po ní na Žampach. Na turistickém rozcestí se dejte po odbočce směrem na kopec, vstupte do lesa a přijďte na zatáčku vlevo se šipkou do zámeckého parku. Odtud se můžete podívat na zbytky hradu nahoře na kopci (+1km).
Od hradu se vraťte na odbočku do parku a parkem podle značek k lávce nad silničkou. Lávku přejděte a hezky upravenou částí parku dojděte k zámku. Ze zámku vyjděte na červenou, zde doleva a po chvíli s červenou doprava. Značka vás teď dovede na konec Písečné (na úplném konci jde červená doleva pěšinkou nad jezírkem), z níž dojdete přes osadu Pustiny na cestu s alejí a lavičkami vedoucí k poutní kapli na Kopečku nad Letohradem. Z Kopečku scházejte k rohu hřbitova, kde využijte studánky a vstupte vpravo do zámeckého parku. Přes park jděte stále přímo malou pěšinkou a přes můstek nad ulicí k zámku. Ze zámku vyjděte na náměstí a až si ho prohlédnete, pokračujte dál po červené. Ještě se nezapomeňte ohlédnout na zámek a přijďte do Kunčic, kde hned za mostkem přes Tichou Orlici musíte odbočit mírně doprava z cesty a stoupat po červené nahoru. Za poslední samotou se podíváte na památnou vrbu bílou a potom dojdete k rozcestí V ráji. Odtud už půjdete pěkným lesem až k potoku Dobroučce a pak na silnici a po ní do Dolní Dobrouče s kostelem sv. Mikuláše.
Cíl: Dolní Dobrouč,,Na Rychtě: 700933 -> Ústí nad Orlicí -> 640112 ->
-> Čes. Třebová,,žel. st. -> 680741
Cesta do Horní Dobrouče: Chcete-li vidět vzácné sousoší Madony u Horní Dobrouče, jděte vlevo po stále silnici. U Panského rybníka se v zatáčce podívejte na sousoší a jděte na zastávku Dol. Dobrouč,Horní Dobrouč,rozcestí.