Z Litomyšle na Kozlov - 23,5km
Vzdálenost je brána pro Němčice; základní vzdálenost je 11,5km.
Vzdálenost Němčice - Litomyšl je 3,5km a Kozlov - Němčice 8,5km.

Trasa: Litomyšl - Strakov - Kozlovský kopec - Kozlov
Oblasti: Orlickoústecko; Svitavsko
Kategorie: XX. díl Průvodce
Cesta do Litomyšle: Jděte po modré značce do Litomyšle a u zadní zdi zámeckého parku vstupte vrátky do zahrady. Prohlédněte si park i zámek a vyjděte hlavním vchodem. Jděte rovně a vstupte do klášterních zahrad - od vchodu můžete vidět zastávku Zámek.
Start: Litomyšl,,zámek
Základní trasa: Z klášterních zahrad vyjděte naproti vchodu a napojte se na červenou vedoucí po silnici. Okolo hřbitova s kaplí sv. Anny a různých hřišť dojdete do městského lesa Černá hora, kterým projdete po pěšince a po silnici se dostanete kolem zpustlé hospody až do Strakova. Z vesničky vstoupíte do lesa a po docela dlouhé cestě narazíte na Zlatou studánku a od ní budete stoupat asi 500 metrů do prudkého kopce, který je se svými 603 metry nad mořem nejvyšším vrcholem Českotřebovské vrchoviny. Odtud půjdete spolu se zelenou a žlutou na rozcestí pod Kozlovským kopcem, na nějž se můžete podívat asi 250m dál po červené.
Dále pokračujte po zelené, žluté a modré na zastávku.
Cíl: Česká Třebová,Kozlov,křiž.
Cesta z Kozlova: Jděte po žluté do Kozlova, kde si prohlédněte kapličku a od značky se odpojte. Jděte na křižovatku, odkud vychází silnice nahoru a přejděte potok po pěšince kolem jezírka. Za jezírkem odbočte doprava a pak jděte pořád skoro rovně (na jedné z křižovatek musíte šikmo doprava) ke hřbitovu. Od něj vás cesta dovede do lesa, na jehož začátku se dejte doprava cestou nad Zlatým páskem. Přijdete na rozcestí ,,Zlatý pásek" (můstek a zelená značka). Rovně se tu už jít nedá, takže musíte kousíček mírně doleva a hned potom doprava. Pokračujte stále cestou nejbližší potoku - pozor špatná cesta vypadá většinou jako hlavní a jsou tu asi tři takové křižovatky. Cestou přejdete několik vlhkých louček a dojtete na ,,dolní tankodromy", kde se stále držte pravidla (jděte skoro rovně) a po podejití drátů (vysoko nad údolím) se cesta začne vzdalovat od potoka, vyjde z lesa a přichází k člupeckým chatám. Dojdete k autobusové zastávce, kde se dejte po silnici doleva. Ta vás dovede do Němčic.