Orlickým Podhůřím - 11,5km
Trasa: Sudislav n./Orl. - Orlík - Brandýs n./Orl. - Kaliště - Rviště - Hůrka - Dobrá Voda - Klopoty - Říčky
Oblasti: Orlickoústecko
Kategorie: XX. díl Průvodce
Start: Sudislav nad Orlicí: 680752 -> Choceň -> 700916 ->
                                                                                      t010
                             -> Brandýs nad Orlicí -> 700936
Popis trasy: Od zastávky Sudislav se vydejte doleva - sejděte na modrou jdoucí po nižší cestě. Značka vás vyvede ze vsi a nakonec po ní dojdete až k osadě Orlík, kde vstoupíte do lesa a sejdete po pěšině na okraj Brandýsa nad Orlicí. Zde přejdete řeku, podejdete trať a nakonec přijdete na náměstí; odtud se můžete podívat po žluté (nalevo) ke kostelu Nanebevstoupení Páně, od něhož se vraťte na náměstí a zamiřte po modré cestou nalevo od radnice - stoupající ke zřícenině brandýského hradu.
Cestou na hrad se držte oficielní stezky - je nejlepší; u hradu je však modrá značka ukončena, od tohoto místa jděte nalevo od zříceniny po pěšině připojiboší se na silnici, po níž vyjdete do Kaliště. Původní cesta na Pernou vede jinak, než je vyznačena v mapě, a navíc je velmi obtížně schůdná, přímá cesta do Rviště končí nad srázem a pod ním je pak velký problém vstoupit přes oplocené pastviny a nepřejitelné meze do obce; proto se vydejte cestou na Dolní Rozsochu. Hlavní cestou vsí Kaliště byste měli bez problémů přijít na rozcestí za ní, odkud doleva zamiřte na cestu do Dolní Rozsochy. Z Dolní Rozsochy pak sejdete do Rozsochy Horní, odkud již musíte dojít do Rviště po silnici. Kolem Rviště by snad mohla vést cesta doleva, na starou modrou, jinak dojděte až do centra vsi, na místo, kde se hlavní silnice stáčí doprava - a zde odbočte doleva. Cesta vás přivede na konec obce, kde se již můžete bez větších problémů řídit starými modrými značkami; v místě, kde šipka ukazuje někam doleva, jděte mírně doprava podél plotu, šipka je nejasně umístěna; po chvíli odbočte doprava k lesu, kde můžete jít i přímo (zkratkou), ale spíše asi vlevo po starých značkách; obě cesty se sejdou v místě bývalé odbočky k pomníku letcům kousek nad vámi; tam se dostanete, pokud přímou cestu hned za jejím začátkem opustíte doleva a na kopci popojdete ještě o kousek vlevo; my jsme pomník pro podivné značení našli až na druhý pokus, navíc zavalený stromem spadlým při vichřici.
Staré značky vás od odbočky povedou vlevo a po přímé cestě na louku, kde po cestě dojděte až do její druhé poloviny a zde doprava na cestu klesající trochu zpátky do osady Dobrá Voda, kde u kapličky půjdete doleva a na kraji vsi doprava. Cesta vás svede do údolní vsi Klopoty, kde přejděte asfaltovou cestu a po pěšince se podívejte k viditelné poutní kapličce.
Od kapličky se vraťte na modrou jdoucí po asfaltce na rozcestí, kde se modrá spojí s červenou a obě vyjdou do osady Říčky.
Cíl: Orlické Podhůří,Říčky: 700916 -> Choceň -> 680752
Pokud si chcete trasu prodloužit, klepněte sem, nebo otočte list.