Třebovské stěny - 17km
Délka základn trasy (Skuhrov - Třebovické sedlo) je 10km; cesta z Třebovické sedla na železniční stanici Třebovice v Č. znamená dalšího 1,5km navíc.

Trasa: (Čes. Třebová -) Skuhrov - Třebovické sedlo
Oblasti: Orlickoústecko
Kategorie: XX. díl Průvodce
Cesta z České Třebové: Ze Třebové je samozřejmě možné na Skuhrov vyjet autobusem linky 700944; pokud se vám bude hodit, můžete na něj přestoupit nejlépe na zastávce Sídliště Trávník; jinak odtud vyrazte vpřed ulicí Litomyšlskou kolem protisměrné zastávky Beseda ke zrušené zastávce Klenoty těsně před křižovatkou s průtahem silnice I/14. Zde přejděte a po hlavní ulicemi Hýblovou a Podbranskou jděte k odbočce vlevo uličky Chmelnice směřující k říčce Třebovce; za tou pak jde doprava stezka k zadní zdi hřbitova u rotundy sv. Kateřiny, kudy již vede modrá turistická značka. Pokud se chcete projít okolo rotundy, neodbočujte do uličky Chmelnice, ale dejte se vlevo až spolu s hlavní ulicí (do Lidické) a později spolu s modrou a červenou odbočte doleva. Z rozcestí můžete klidně pokračovat podle červené k rotundě a pak kolem zdi dojít zpátky na modrou; příliš si tím nezajdete.
Modrá značka vede po okraji zástavby města, později odbočuje doprava. Přes pole pak směřuje k lesu a jím stoupá posléze po větší cestě podél potoka Hluboček ke Skuhrovu. Před osadou vyjde na louku směřujíc k rozcestí se žlutou, za nímž se dává doprava, aby přes návrší přešla na kraj osady a po něm zamířila k silnici, na které se zcela mimo ves dává doprava jdouc k největšímu skuhrovskému rozcestí.
Doprava na Čes. Třebová,,Sídl. Trávník: 680741
Start: Česká Třebová,Skuhrov,křižovatka: Čes. Třebová,,Sídl. Trávník -> 700944
Popis trasy: Od zastávky Skuhrov,křižovatka se vydejte po žluté turistické značce přímo (v případě příchodu či příjezdu od Třebové) po silnici na hřeben s rozvodím, kde žlutá značka odbočuje doprava na asfaltovou cestu. Značky si prozatím příliš nevšímejte - za prvé zatím vede dlouho přímo po asfaltce a za druhé, až jednou odbočí, vy si jí nebudete všímat pokračujíce dále po zpevněné cestě k nedalekému rozcestí tří červených. Ani zde se však žádné překvapení nekoná - stále půjdete po hřebenové cestě, nyní doprovázeni červenou. Po chvíli narazíte na červenou odbočku k vrcholu Palice.
Později přijdete k rozvětvení, kde asfaltka vede doprava, ale červená přímo menší lesní cestou. Vy se držte značky; po dlouhé době se plynule stočíte doprava přišeboše na pěticesté rozcestí se zelenou, kde se opět setkáte se známou asfaltovou cestou, po níž budete spolu s červenou značkou pokračovat směřujíce ke Třebovickému sedlu. Od toho vás ještě dělí drahný kus cesty, ale nakonec dorazíte na silnici č.14, po níž jde červená přímo. Nejlepší, v závislosti na jízdním řádu a času příchodu, je ukončit trasu zde a vydat se autobusem do České Třebové či jinam. Zastávka Pila se nachází nalevo na staré silnici, kam by měl spoj zajíždět, doporučuji však zvýšenou pozornost.
Musíte-li využít vlak, opustivše červenou se vydejte doprava po hlavní. Na kraji vsi Třebovice začne chodník a vy se od hlavní silnice odpojíte v ostré zatáčce doprava v centru vesnice, a sice přímo; napravo vidíte kostel sv. Jiří. Směřujíce k nádraží jděte ulicí doleva pod trať a hned za podjezdem vpravo ulicí k nádraží.
Cíl: Třebovice,,pila: 700980 -> Česká Třebová -> 680741
t262 (ŽST) 700938
t270 (ŽST) 700947
t272 (ŽST) 700996
Pokud si chcete trasu prodloužit, klepněte sem, nebo otočte list.