Údolí Sejfů - 11,5km
Vzdálenost je počítána ze zastávky Tvardkova; základní trasa z osady Na Tiché Orlici měří 10km.
Trasa: (Ústí n./Orl. - Oldřichovice -) Na Tiché Orlici - údolí Sejfů - Na Humperku - Za Horou - Hlavná - Žampach
Trasa: Rudoltice - Zámecký v. - Lanškroun - Albrechtice - Lázek
Oblasti: Orlickoústecko
Kategorie: XX. díl Průvodce
Cesta z Ústí nad Orlicí: Zastávka Na Tiché Orlici je vhodná při jízdě od Letohradu a z podobných směrů, seznam linek snadno naleznete na portal.idos.cz, jinak je výhodnější využít zastávku Tvardkova, resp. Autobusové nádraží. Od nádraží půjdete rovnou po žluté a červené značce, z Tvardkovy, nacházející se u zajímavého červeného buku, přímo vpřed, společně pak po silnici 360 po žluté turistické značce na Tichou Orlici.
Doprava na Ústí n./Orl.,,Tvardkova: 680741 -> Česká Třebová -> 700942
Start: Ústí nad Orlicí,,Na Tiché Orlici
Popis trasy: Z osady Na Tiché Orlici pokračujte po žluté značce jdoucí podle jednoho z přítoků Orlice do údolí Sejfů. Žlutá vás lesním údolím povede skoro až na jeho konec, kde pozvolna vystoupá na větší cestu, tu přejde a chvíli prudce klesá před okraj lesa, kde se dává po větší cestě doleva směřujíc k osadě Na Humperku. Za ní vyjde na rozcestí nad Hnátnicemi, kde odbočí doleva a opět míří k lesu, jímž projde po velké cestě na pláň se samotami - k osadě Za Horou. Tudy projdete stále rovně, dále vstoupíte do lesa a brzy uzříte ves Hlavná táhnoucí se dolů směrem k silničce Žampach - České Libchavy. Vy ale u autobusového obratiště na horním konci osady jen tknete osovou ulici stoupaboše k poslednímu dnešnímu lesu, jímž žlutá značka klesá pěšinkou na Žampach.
Nad Žampachem se tyčí výrazný hradní kopec se zbytky zdejšího hradu - na vrchol vede z centra vsi odbočka červené značky. Cestou dolů pak můžete odbočit podle šipky k zámeckému parku, jímž projdete k zámku. Autobusová zastávka Žampach se nachází nedaleko rozcestí silnic na Hnátnice, České Libchavy a Písečnou kousek od zámku.
Cíl: Žampach: 700932 -> Ústí nad Orlicí ->  640112 ->
t010
-> Česká Třebová ->  680741
Pokud si chcete trasu prodloužit, klepněte sem, nebo otočte list.