Přes Lanškroun na Lázek - 14km
Tato vzdálenost je až na zastávku Strážná,,škola, vzdálenost jen na Lázek je 13,5km.
Měřeno krokoměrem 16,21km; základní trasa 15,56km.

Trasa: Rudoltice - Zámecký v. - Lanškroun - Albrechtice - Lázek
Oblasti: Orlickoústecko
Kategorie: XX. díl Průvodce
Start: Rudoltice,,křiž.I-43: 700996
Rudoltice v Čechách: 680741 -> Česká Třebová -> t270
700938 t272
Popis trasy: Z nádraží vyrazte cestou doprava a až to bude možné, sejděte doleva na cestu pod vámi a spolu s cestou se stočte doprava. Až přímá cesta skončí, odbočte doleva a jděte přímo až k pěšince doprava přes lávku. Cestička vás dovede na cestu ze zelenou značkou, kde odbočte doprava a spolu se zelenou na hlavní doleva a doprava ke kostelu sv. Petra a Pavla, odkud půjdete přímou cestou k chatové osadě na Zámeckém vrchu, kde se stočíte doprava a přijdete k Červené věži, která zde zbyla po nedokončeném zámku. Od zámku půjdete doleva a alejí se dostanete až na okraj Lanškrouna. Po přímé silnici pak dojdete přes kruhový objezd ke kostelu sv. Maří Madalény a dále na náměstí. Zde se můžete od zelené odpojit a jít cestou vycázející přímo z levého protějšího rohu k zámku a kostelu sv. Václava. Odtud vás cesta takřka přímá dovede zpátky na zelenou.
Kolem kostela sv. Anny vyjdete na cylklotrasu vedoucí podél silnice do Albrechtic. Na křižovatce v obci odbočíte doleva a po chvilce zase doprava, před koncem cesty zase doleva, cesta vás nakonec vyvede zpět k silnici č.43, po které půjdete přímo, ignorujíce zatáčky, protože na konci přímé cesty silnici zase opustíte a vstoupíte do Městského lesa, kde sejdete do údolí, znovu z něj vyjdete a na první velké křižovatce půjdete rovně. Až po chvíli, na docela dobře označené křižovatce, se stočíte doleva, kousek vystoupáte, odbočíte mírně doprava a začnete klesat k Hraničnímu potoku, u nějž se nepojíte na trochu větší cestu a dojdete k první chaloupce, kde odbočíte vpravo a po pěšince vystoupáte na cestu, kde se dáte doleva a postupně dojdete až na Lázek s rozhlednou.
Cíl: Lázek
Cesta do Strážné: Z Lázku se lze dostat na dvě zastávky. Buď po všech třech značkách doleva na zastávku Cotkytle,,pod Lázkem, nebo popsanou cestou na zastávku Strážná,,škola. Jezdí tu jenom jedna linka, od partyzánského pomníku na Štíty a od Strážné zase na Lanškroun.
Takže na zastávku Strážná,,škola jděte doprava po červené a žluté značce a na louce už uvidíte zastávku, takže si to k ní přímo namiřte.