Gajer - Kozlov - 16km
Vzdálenost je brána pro Němčice; základní trasa je 7,5km (dle krokoměru 8,88km).
Vzdálenost Kozlov - Němčice je 8,5km.

Trasa: Gajer - Mendryka - Kozlovský kopec - Kozlov
Oblasti: Orlickoústecko; Svitavsko
Kategorie: XX. díl Průvodce
Start: Janov,Gajer - doprava: 680742 z Litomyšle
Základní trasa: Vyrazte po žluté směrem na Mendryku, kde se podívejte na bývalý lovecký zámeček (dnes klášter) a za obcí se před přechodem potoka odpojte od žluté a jděte stále rovně do lesa, kde se k vám opět připojí žlutá. Přijdete na rozcestí s červenou a zelenou, kde je nejvyšší vrchol Českotřebovské vrchoviny. Odtud půjdete spolu se zelenou a červenou na rozcestí pod Kozlovským kopcem, na nějž se můžete podívat asi 250m doprava po červené.
Dále pokračujte po žluté, zelené a modré na zastávku.
Cíl: Česká Třebová,Kozlov,křiž.
Cesta z Kozlova: Jděte po žluté do Kozlova, kde si prohlédněte kapličku a od značky se odpojte. Jděte na křižovatku, odkud vychází silnice nahoru a přejděte potok po pěšince kolem jezírka. Za jezírkem odbočte doprava a pak jděte pořád skoro rovně (na jedné z křižovatek musíte šikmo doprava) ke hřbitovu. Od něj vás cesta dovede do lesa, na jehož začátku se dejte doprava cestou nad Zlatým páskem. Přijdete na rozcestí ,,Zlatý pásek" (můstek a zelená značka). Rovně se tu už jít nedá, takže musíte kousíček mírně doleva a hned potom doprava. Pokračujte stále cestou nejbližší potoku - pozor špatná cesta vypadá většinou jako hlavní a jsou tu asi tři takové křižovatky. Cestou přejdete několik vlhkých louček a dojtete na ,,dolní tankodromy", kde se stále držte pravidla (jděte skoro rovně) a po podejití drátů (vysoko nad údolím) se cesta začne vzdalovat od potoka, vyjde z lesa a přichází k člupeckým chatám. Dojdete k autobusové zastávce, kde se dejte po silnici doleva. Ta vás dovede do Němčic.