Po česko-polské hranici I - 14,5km
Trasa: Pomezní bdy - bd. Jelenka - Svorová h. - Sněžka - Obří důl - Vel. Pláň - Pec p./Sněž.
Oblast: Severní Čechy
Start: Horní Malá Úpa,,Pomezní boudy: 169105
Popis trasy: Autobus vás příjemnou cestou vyveze až ke státní hranici na Pomezních boudách, výš už budete muset pěšky. Od zastávky se vydejte přímo vpřed, ale hned první cestou doleva k lesu (myslím, že je tam šipka) silnici opusťte a vyjděte na značku přicházející zprava - od přechodu. Cestou pod lesním hřebenem - asi vás to nepřekvapí - prakticky není kam odbočit, a tak krásnou horskou cestou dojdete až na očekávanou státní hranici seševší k vám zprava spolu s polskou modrou značkou. Za chvíli narazíte na hraniční přechod Soví sedlo, odkud do Polska klesá značka černá; pak se po česko-polské hřebenovce dostanete na rozcestí u boudy Jelenky, kam hlavní cestou přichází žlutá a nad boudou odbočuje doleva zelená, vy však budete stoupat mírně napravo, abyste se stále po hranici dostali na 1410,7m vysokou Svorovou horu a za ní na Obří hřeben, kde budete procházet českou tundrou. Nakonec dojdete až pod Sněžku, kde jde modrá doprava zkratkou pod horou, ale vy se nejspíš chcete podívat nahoru, a tak tam pěkně po červené vystoupejte.
Co pozorovat na Sněžce snad nemusím říkat, jistě se sluší popřát pěkné výhledy a zmínit alespoň místní dřevěnou rotundu sv. Vavřince. Ze Sněžky je nejrychlejší sejít po červené, což v méně turisticky oblíbených obdobích nebudu nedoporučovat (a ani nemůžu), ale lze očekávat, že v jádru sezony byste se nejspíš pomlátili se stoupajícími turisty, a tak v případě takových okolností raději vyslyšte doporučení značky umístěné před cestou a pro sestup se vraťte na modrou a horu obejděte. Každopádně přijdete k boudě pod Sněžkou, kde se u hraničního přechodu (bez ohledu na státní příslušnost) kříží tři červené značky, čtyři modré a jedna černá; zde dojděte až k boudě a pak se otočte opravdu hodně doleva - tímto směrem začíná klesat modrá značka do Obřího dolu. Opět půjdete krásnou cestou prakticky bez odboček, a to až ke kapličce dole v Obřím dole; ani zde však klesání nekončí a jde se hlavní cestou přes dvě rozcestí se žlutou až do Pece pod Sněžkou, kde kromě hotelů a turistických atrakcích uvidíte i pěknou kapličku a za ní na velké silniční křižovatce odbočíte doprava na hlavní ulici vedoucí k autobusovému stanovišti.