Do Boubínského pralesa - 15,5km
Trasa: Kubova Huť - Boubín - Boubínský prales - Zátoň - Lenora
Oblast: Jižní Čechy
Start: Kubova Huť: 137441
Popis trasy: Z autobusové zastávky jděte po směru jízdy podél louky k okraji lesa, kde napravo nad chodníkem stojí pěkná kaplička; od ní se vraťte k přechodu, překonejte hlavní silnici a vstupte hlouběji do vesnice; dojděte k železničnímu přejezdu (napravo je nádraží), přejděte ho a dejte se doleva po modré spolu s červenou a žlutou. Budete stoupat nad zářezem trati na rozcestí, kde vás modrá povede vpravo stoupajíc po okraji Basumských luk a dále po krásné lesní cestě až na horní rozcestí Pod Boubínem, kde se dá vpravo na dřevěný chodník, po němž budete, zase společně s dalšími značkami, pokračovat na vrchol 1362,2m n.m. s rozhlednou. Jestliže tuto trasu nevyužíváte pouze ke zkrácení té dlouhé po Boubínské hornatině (z Vimperka do Volar), budete pokračovat i pod Boubínem po modré; v opačném případě právě zde přejdete na červenou nebo opačně.
Z Boubína po modré i červené sestoupíte pěšinou na rozcestí Na křížkách, odkud vás modrá povede vpravo po Lukenské cestě; za Křížovou smrčí se stočí doprava a přijde na křižovatku, z níž klesá strmou pěšinkou; já vám ale velmi doporučuji ji zde opustit a jít trochu delší cestou doprava - dál po Lukenské cestě až na naučnou stezku, která klesá z vašeho pohledu vlevo podél Boubínského pralesa (přiševši z protisměru); projdete se díky tomu podél dnes nepřístupného pralesa déle, a navíc je zrovna tento úsek velmi pěkný. O kousek níže se zase připojíte na modrou a společně s ní dojdete k Boubínskému jezírku, kde přejdete Kaplický potok a budete pokračovat údolím na rozcestí Amortovka, kde se dejte doprava - stále po modré. Příjemná lesní silnička stoupá zase na Lukenskou cestu, po nějaké době začnete klesat a na křižovatce opustíte silničky rovně na menší cestu, po níž přejdete železniční trať, vyjdete z lesa a dorazíte k rozcestníku pod žel. zast. Zátoň zastávka; pokud byste měli málo času na vlak, můžete už zde trasu ukončit (a vystoupat na zastávku kousek nad vámi), i my jsme tak nakonec učinili. Jinak ale sejděte po modré do Zátoně, kde tato podle nových map končí; vy se dejte vlevo po silnici a držte se hlavní, jež vás dovede k nádraží Lenora, za nímž vlaky na Strakonice začínají intenzivně stoupat na Kubovu Huť; odtud se ještě určitě dojděte podívat na památky Lenory. Přesnou polohu autobusové zastávky neznám, ale pokud jste přijeli linkou 137441 na Kubovu Huť, bude nejspíš sobota, kdy odtud autobus do Prahy stejně nejezdí.