Průhonický park - 10,5km
Kategorie: XIII. díl Průvodce
Start: Průhonice: PID 363
                            PID 385
Popis trasy: Z Květnového náměstí v Průhonicích se vydejte zpět ku Praze a chcete-li, odbočte ihned mírně doleva na příjezdovou ulici k zámku, kde by bylo dobré vstoupit do parku, jenomže za to požadují nemalé vstupné, a tak je lepší využíti alternativní cesty, neboť pokladna se nachází jen zde - u zámku; bez zaplacení z této strany ze zámku moc neuvidíte, a tak nechce-li se vám zakoupit vstupné, vraťte se na hlavní ulici a pokračujte po ní dolů.
Níže se k vám připojí červená turistická značka a vy spolu s ní odbočte vlevo do ulice U parku vedoucí kolem plotu zámeckého parku, do něhož lze brzy z této ulice alternativně vstoupit. Parkem se pak vraťte pod zámek, k němuž můžete klidně vyjít, poté pokračujte podél Podzámeckého rybníka vzdalujíce se od zámku. Za rybníkem odbočte vpravo, pak se dejte doleva, abyste nepřecházeli můstek, následně přejděte Botič a za ním jděte vpravo; stáčejíce se vlevo podejděte Gloriet a teprve po stočení se vpravo přejděte Botič, aby byl nalevo od vás a podél něj se ubírejte až k brance na silnici, již přejděte a nalevo vstupte brankou do druhé části parku - k rybníku Labeška; z hráze je možné jít vlevo po schodech, ale také napravo po cestě údolím. Shora sejděte s větší cestou, dole později přejděte můstek, abyste se dostali pod vodopád, nad nějž vyjděte po schodech a podél levé strany rybníka Bořín dojděte až ke konci parku, kde se dejte doleva, odkud brankou vyjdete přímo na červenou turistickou značku vedoucí vás dále do Osnice, skrz ni, přes novou dálnici a dále opět do údolí Botiče, kde spolu se žlutou potok přejděte, jděte více doprava a následně se stočte již jen po červené doleva, abyste vystoupali do Horních Jirčan. Později se spolu s červenou dejte doprava, dospějte k průchodu na hlavní silnici a zde se od dnes přeložené červené odbočující vlevo odpojte, projděte na hlavní silnici č.603 a po ní se dejte doprava k autobusové zastávce.
Cíl: Jesenice,Horní Jirčany: PID 335
                                            PID 337
                                            PID 339
Pokud si chcete trasu prodloužit, klepněte sem, nebo otočte list.