Černými lesy a lesem Hradešínským do Českého Brodu - 16km
Kategorie: XIII. díl Průvodce
Start: Přehvozdí: PID 381 -> Kostelec nad Černými lesy -> PID 410
                            PID 387
Popis trasy: Změny znčených tras v tomto kraji dosahují vrcholu. Mění se tu tam a zpět, jak ostatně uvidíte, a pak aby se v tom někdo vyznal. Takže v Přehvozdí vyrazte směrem zpět. Silnice vás vyvede z obce a přivede na žlutou značku, která tu už zase vede (nějekou dobu právě tady byla červená). Spolu se žlutou silnici po chvíli opusťte doprava a přijděte do lesa, kterým po chvilce začnete přímo klesat do údolí. Před silnicí jděte vpravo vyšlapanou cestou a po silnici se značkou dojděte na Rozc. na Šembeře. Tady přejděte přímo na zelenou, která za mostem přes říčku vede doleva a stoupá docela dobře značenou cestou k chatám u Doubravčic, kde půjdete po okraji lesa a později přímo po asfaltce do centra obce. Na jejím druhém konci zelená odbočí doprava a vede po cestě do Masojed, kde vystoupá na náves s kapličkou a zastávkou. Zde jděte doprava a dojděte na konec obce, kde odbočuje asfaltová cesta doprava. Zde si povíme něco o Hradešínském lese ležícím před vámi: Nachází se tu tři varianty zelené: současnou uvidíme zase až v Mrzkách; druhou uzříme o něco dříve; a po třetí se pokusíme jít, což je ale z části nemožné a ani jinak si nejsem úplně jist, že je to opravdu ona, protože v lese přichází a odchází hromada krásných cest, o nichž ale většinou ani nelze z mapy říct, odkud a kam jdou. Můžete samozřejmě pokračovat dál po silnici a až první cestou u kraje lesa doprava, ale lepší asi bude dát se normálně doprava a ještě před posedem menší polní cestou doleva. V lese pak jděte první cestou doprava a stále rovně. Téměř až na konci lesa uvidíte starou zelenou a následně se dostanete do Mrzek, kde půjdete doleva obcí. Po chvíli odbočte doprava podle staré šipky a jděte po aktuální zelené vzhůru. Stočíte se doleva, pak doprava a přímo vystoupáte nad obec, odkud je pěkný výhled na Masojedy i Český Brod. Zde půjdete doleva a v zatáčce doprava odbočíte doleva, kousek půjdete okrajem pole, ale pak vstoupíte do jakéhosi háječku se strouhou, kterým sejdete do obce a dojdete ke kostelu Nanebevzetí P. Marie, kde se opět odpojte od aktuální zelené a kolem vchodu do kostela dojděte na křižovatku se silnicí 113, po níž doprava vyjděte na Český Brod. Zde jděte prostě pořád rovně a přes náměstí dojděte až k nádraží.