> víkendová varianta
Jižní Morava (Znojemsko) - 28,5km

Trasa: Znojmo - Hradiště - Králův stolec - Citonice - Olbramkostel - Šimperk - Šumná
Start: Znojmo,,aut. st. (> doprava autobusem; > doprava autem)
Popis trasy: Z autobusového stanoviště vyrazte ulicí Dr. Milady Horákové směrem od nádraží na Vídeňskou třídu, kde odbočte doprava. Ulice vás dovede kolem kostela sv. Alžběty na náměstí Republiky, kde jděte přímo do Kollárovy, jež vás dovede do starého města. Zde se dejte mírně doleva na Masarykovo náměstí, které přejděte přímo do Obrokové ulice s radnicí, která vás dovede na Horní náměstí, kde se dejte hned na rohu doleva. Přes Václavské náměstí nakonec dojdete až k rozcestí u hradu.
Odtud pokračujte po zelené. Nejprve sklesáte do údolí potoka Gránice a pak vastoupáte na Hradiště cestou s pěknými pohledy na Znojmo. Kus za obcí Hradiště narazíte na rozcestí se žlutou značkou, kde zelenou opusťte a vydejte se po žluté lesem kolem Vlčí jámy na cestu, kde se stočíte doleva a půjdete přímo, až se znovu setkáte se zelenou. Po chvíli se dostanete k vyhlídce Králův stolec s pěkným pohledem na řeku Dyji.
Odtud budete pokračovat přes rozcestí Andělský mlýn na cestu, kde zelená odbučuje doleva, ale zároveň je zde pěšinka přímo přes pole, která je zelené zkratkou. Z pole vyjdete v místě, kde zelená opouští silnici. Tady půjdete po cestě směřující k lesu, z níž se ještě podívejte zpět na Mašovice a lesem dojděte až k Bezkovské cestě, kde se podívejte na Hradiště a nakonec sestupte na modrou, kde zelená končí. Po modré značce jděte doleva do Citonic s kostelem sv. Jana a Pavla. Odtud budete pokračovat po silnici k nádraží Olbramkostel a dále až do stejnojmenné vsi s pěkným kostelem Nanebevzetí P. Marie, kde je možné udělat rozložení na 19,5+9km.
Z Olbramkostela po jeho prohlídce pokračujte po zelené značce kolem rybníku Neplech přes kemp k Novému rybníku, za nímž se zelená stočí doprava, ale za chvíli doleva (hůře označeno) a lesem až k rozcestí ke zřícenině hradu Šimperk (+500m).
Od hradu prudce sklesáte k rybníku Vlkov, kde pokračuje špatně označenou pěšinkou (po stočení se doprava stačí jít přibližně přímo na cestu) a nakonec dojde k hájovně Šimperk, kde se stočí doprava a Šumenským hvozdem vás dovede až k nádraží do Šumné.
Od nádraží se ještě můžete podívat do centra obce (dál po značce a na křižovatce hlavních silnic doprava).
Cíl: Šumná (> doprava do Znojma; > doprava do Prahy)

Fotky: Znojemsko (001-194), Třebíčsko (001-174)