Přechod Brd přes Skalku - 15km
Kategorie: X. díl Průvodce
Start: Řevnice,,náměstí: 311
            ŽST Řevnice: t171
Popis trasy: Z náměstí vyrazte směrem zpět k Praze, abyste se dostali ke kostelu sv. Mořice a Nanebevzetí P. Marie, od něhož se pak vraťte do horního rohu náměstí, odkud se vydejte po žluté, jdoucí zde zatím společně s modrou a zelenou. Po opuštění hlavní silnice půjdete mírně doprava a vystoupáte na kraj lesa, kde se ostatní značky rychle, avšak postupně, od žluté odpojí. Po cestě půjdete nejprve po okraji města a potom půjdete nad silnicí, až ji přejdete a půjdete stále rovně po velké cestě (novější značka se sice po chvíli odpojí doprava, ale to určitě nemá smysl dělat s ní, protože se za chvilku zase připojí) na křižovatku u pěkně umístěného odpočívadla, kde se dáte vlevo a po chvíli odbočíte doprava na pěšinku. Za nedlouho narazíte na modrou značku a spolu s ní vystoupáte nad Jezírko, kde se od modré odpojíte doleva a postupně dojdete na rozcestí s červenou, kde žlutá končí. Zde pokračujte po značce směrem na Skalku s krásným poutním areálem v čele s kostelíkem sv. Maří Magdalény, od něhož je krásný pohled na Mníšek pod Brdy a široké okolí.
Ze Skalky pokračujte po červené přes silnici se 400kV dráty docela dobře značenou cestou na rozcestí U Šraňku, kudy prochází červená, modrá a žlutá. Zde odbočte doprava po žluté a sejděte do Řitky, kde u rybníčku uvidíte nalevo zámek a půjdete doprava po hlavní silnici. Na kopci, kde se hlavní stáčí vpravo, půjdete přímo přes náves se zastávkou na další hlavnější silnici, kde doleva a doprava přijdete na cestu k dálnici.