Možno sloučit s trasou číslo 7.
Jihozápadní oblastí Českého krasu - 13km

Trasa: Tetín - NPR Koda - Tobolka - Vinařice - Liteň
Oblasti: Berounsko; Český kras
Kategorie: X. díl Průvodce
Start: Tetín: 380 -> Beroun -> 210017
                    t171
                    t173
Popis trasy: Na návsi v Tetíně vyjděte po modré, a to z okraje blíže Berounu směrem po vesnické cestě do centra vsi. U rybníčka vidíte kostely sv. Kateřiny a sv. Ludmily, ale k nim nechoďte a odpojte se od modré přímo, abyste došli ke kostelu sv. Jana Nepomuckého. Až si jej prohlédnete, vydejte se pěšinou podél levé strany hřbitovní zdi. Spolu se zdí se stočte doprava a pak se nechte pěšinkou přímo dovést k již viditelným pozůstatkům hradu, kde také končí odbočka modré značky. Po odbočce se pak vraťte do obce, ke kostelu sv. Kateřiny. Na rozcestí si vyberte zelenou turistickou značku.
Spolu s modrou se vrátíte na náves a odbočíte doleva, pod ní přejdete můstek a za ním opustíte silnici doprava. Stále rovně pak vyjdete z obce a dojdete až k lesu, na jehož samém okraji se obě značky rozdělí a vy začnete po zelené prudce stoupat lesem. Po čase z něj vyjdete a dostanete se na silnici na okraji osady Tobolka, kde se spojíte se žlutou. Kousek za vsí obě značky opět opouštějí silnici a po krátké cestě polní cestou se rozdělují, přičemž zelená jde mírně doleva do lesa, kterým klesá k silnici. Po silnici půjdete krátce doprava a pak odbočíte doleva a přijdete na okraj lesa. Zde si dávejte pozor, dokud nevyjdete na větší cestu, po níž obejdete rozcestník, mírně se stočíte doprava a doleva a za loučkou přejdete poslední úsek lesa po obou stranách cesty. Na jeho konci jde zelená neoznačenou cestou doleva okrajem lesa. Po kraji lesa se dostanete na zpevněnou cestu k lomu Homolák, kterou přetnete a kolem oplocení lomu vyrazíte k silnici Suchomasty - Měňany, kterou opět přejdete a nakonec se dostanete do Vinařic, kde na hlavní půjdete doleva, na návsi přímo a ven z obce. Chvíli budete stoupat po silnici a pak odbočíte doprava cestou zvolna se ubírající k lesu. U prvního porostu se stočíte doleva (obě cesty se hned zase spojují). Po tomto stočení již půjdete více-méně rovně; vstoupíte do lesa a za ním sklesáte do Litně, na jejímž začátku odbočíte doleva menší uličkou vedoucí na hlavní přivedboší vás na náves (Náměstí). Tady jděte přímo, abyste se dostali ke kostelu sv. Petra a Pavla (napravo od něj se nachází i zámek).