Z Tetína pod Karlštejn - 21km
Trasa: Tetín - NPR Koda - Tobolka - Vinařice - Liteň - Běleč - Klučice - Poučník
Start: Tetín: 380 -> Beroun -> 210017
                    t171
                    t173
Popis trasy: Na návsi v Tetíně vyjděte po modré, a to z okraje blíže Berounu směrem po vesnické cestě do centra vsi. U rybníčka vidíte kostely sv. Kateřiny a sv. Ludmily, ale k nim nechoďte a odpojte se od modré přímo, abyste došli ke kostelu sv. Jana Nepomuckého. Až si jej prohlédnete, vydejte se pěšinou podél levé strany hřbitovní zdi. Spolu se zdí se stočte doprava a pak se nechte pěšinkou přímo dovést k již viditelným pozůstatkům hradu, kde také končí odbočka modré značky. Po odbočce se pak vraťte do obce, ke kostelu sv. Kateřiny. Na rozcestí si vyberte zelenou turistickou značku.
Spolu s modrou se vrátíte na náves a odbočíte doleva, pod ní přejdete můstek a za ním opustíte silnici doprava. Stále rovně pak vyjdete z obce a dojdete až k lesu, na jehož samém okraji se obě značky rozdělí a vy začnete po zelené prudce stoupat lesem. Po čase z něj vyjdete a dostanete se na silnici na okraji osady Tobolka, kde se spojíte se žlutou. Kousek za vsí obě značky opět opouštějí silnici a po krátké cestě polní cestou se rozdělují, přičemž zelená jde mírně doleva do lesa, kterým klesá k silnici. Po silnici půjdete krátce doprava a pak odbočíte doleva a přijdete na okraj lesa. Zde si dávejte pozor, dokud nevyjdete na větší cestu, po níž obejdete rozcestník, mírně se stočíte doprava a doleva a za loučkou přejdete poslední úsek lesa po obou stranách cesty. Na jeho konci jde zelená neoznačenou cestou doleva okrajem lesa. Po kraji lesa se dostanete na zpevněnou cestu k lomu Homolák, kterou přetnete a kolem oplocení lomu vyrazíte k silnici Suchomasty - Měňany, kterou opět přejdete a nakonec se dostanete do Vinařic, kde na hlavní půjdete doleva, na návsi přímo a ven z obce. Chvíli budete stoupat po silnici a pak odbočíte doprava cestou zvolna se ubírající k lesu. U prvního porostu se stočíte doleva (obě cesty se hned zase spojují). Po tomto stočení již půjdete více-méně rovně; vstoupíte do lesa a za ním sklesáte do Litně, na jejímž začátku odbočíte doleva menší uličkou vedoucí na hlavní přivedboší vás na náves (Náměstí). Tady jděte přímo, abyste se dostali ke kostelu sv. Petra a Pavla (napravo od něj se nachází i zámek).
Od kostela se vraťte na Náměstí se zelenou značkou, po níž sejdete na křižovatku, kde odbočíte doleva a u příjezdu od zámku doprava. Přímou cestou se dostanete do Bělče, kde půjdete nejprve na silnici doprava a pod železniční zastávkou doleva; v centru obce projdete doleva a doprava na křižovatku, kde opustíte asfaltku přímo cestou stoupající mírně doprava, kterou po chvíli opustíte pěšinkou nalevo!!! Během stoupání lesem vás cesta povede bezproblémově, ale na golfovém hřišti je už orientace horší. Po vyjití z lesa jděte rovně, abyste se dostali až na vrchol, ale pod ním již nevím, jak pokračovat; stará značka vede lesem napravo, ale cesta je obtížně schůdná, takže jsem nakonec vyšel u hotelu Mlýn, pokud si ovšem nebudete vědět rady, je tato cesta taktéž využitelná. Přes osadu Klučice dojdete do Poučníka, kde přejdete železniční trať a doleva se podél ní dostanete k železniční stanici Karlštejn.