Přes Písecko-Babský hřeben - 14,5km
Délka základní trasy (končící na náměstí) je 14km.
Měřeno krokoměrem (celá trasa) 14,74km.

Trasa: Jince - Vel. Baba - Brdlavka - Zátor - Nouzov - Hostomice
Oblasti: Brdy střed; Podbrdsko sever
Kategorie: X. díl Průvodce
Start: Jince: Rt171+170+200
Popis trasy: Od nádraží se vydejte na jinecké centrum - spolu se zelenou turistickou značkou. Zelená se za nedlouho odpojuje od hlavní silnice a modré značky doprava; odtud se můžete podívat kousek vpřed na střed městečka s kostelem sv. Mikuláše.
Od kostela se vraťte na zelenou, přejděte trať a za domy se dejte spolu se značkou doleva; pokud nebude možné přejít potůček, pokračujte ještě kousek po asfaltce a až později se vraťte na zelenou. Nakonec přejdete říčku Litavku a začnete stoupat lesem na Brdy. Nahoře dojdete až na rozcestí Křižatky, kde přejděte na modrou směřující doprava. Značka jde zprvu společně s červenou, pak se od ní odpojí doleva a pokračuje po svazích Písku k rozcestí se žlutou pod Velkou Babou. Zde přejděte silnici, za níž narazíte na odbočku na Velkou Babu - modrá jde doprava. Za křížem na Velké Babě odbočka končí na vyhlídce, pravda, výhled není nijak výborný.
Od odbočky sejdete po modré ke studánce Brdlavka a od ní po velké cestě přijdete k Zátoru, kde se dáte doprava a nevábnou osadou projdete na docela pěkný okraj pole a pak přes pole přijdete na Nouzov, okrajovou část Hostomic. Modrá a žlutá vás dovedou až na náměstí s kostelem Nastolení sv. Petra v Antiochii.
Z náměstí pak buď po žluté, nebo zadní ulicí dojděte na nádraží.