Okrajem vojenského prostoru do Jincí - 13km
210021 210036
210040 210046
210041 470800
Popis trasy: V Komárově vystoupíte nedaleko kapličky a ze zastávky vyjdete směrem zpět po hlavní ulici; po chvilce se dostanete na okraj náměstíčka, odkud můžete sice jít dále po hlavní na modrou značku, ale uděláte lépe, když se po náměstíčku dáte doleva a přejdete jej, abyste si ho prohlédli. Na jeho druhém konci se pak dejte doprava, přejděte potok a dostaňte se až na ulici, kudy vede modrá značka. Zde už nemůžete jít rovně, takže odbočte doprava.
Modrá vás dovede na silnici, po níž jste přijeli a jde po ní malý kousek doprava, aby ji pak opustila doleva a vyvedla vás z městečka stoupajíc k lesu. V lese půjdete mírně doprava, dokončíte stoupání a po značce dojdete do Hvozdce, kde se modře značenou cestou nechte dovést na hlavní křižovatku, kde se dejte doleva a dojděte ke kapličce. Od kapličky se pak vraťte cestou vpravo vzhledem ke směru vašeho příchodu, vycházející přímo u kapličky. Cesta vás dovede zpátky na modrou směřující po asfaltové cestě k lesu.
Ještě před lesem se vám budou naskýtat nádherné výhledy - zatímco před obcí jste viděli krásně na jih, nyní vidíte na sever, tedy například na hrad Točník. V Lese projdete krátký souběh se zelenou a za ním vidíte napravo okraj vojenského výcvikového prostoru Jince a před sebou, tentokrát v údolí, ves Podluhy. V Podluhách vás modrá značka dovede k rozcestníku na návsi, kde kromě kaple sv. Floriána uvidíte i rozcestník, upozorňující, že žlutá, vedší kousek s vámi zde končíc, je oficielně projitelná jen v sobotu, neděli a svátky - jde totiž zónou A VVP, jež byla ve dnech pracovního klidu zpřístupněna, a tak v ní byly vyznačeny i turistické značky; upřímně nevím, jestli je v těchto zónách vůbec možno pořádně cvičit, a tak by snad mohly být v budoucnu, nejlépe i s dalším vojenským územím, zpřístupněny úplně. Z návsi půjdete vpravo a za vsí se stočíte doleva. Polní cestou dojdete k silnici; než k ní sejdete, podívejte se do dálky a potom začněte po silnici stoupat lesem po kraji vojenského prostoru k vesnici Felbabka. Na kraji Felbabky - na křižovatce s rozcestím se žlutou - odbočíte doprava a za vsí vstoupíte se silnicí do vojenského prostoru. Tato silnice byla vždy přístupná, protože je přístupovou silnicí do obce Křešín. Spolu s vojenským prostorem vyjdete i z lesa a uvidíte další výhledy, tentokrát na údolí Litavky a na kopec Plešivec. Křešínem pak projdete kolem kapličky na zpevněnou cestu klesající k potoku; od něj pak vystoupíte výše a uvidíte pro změnu obec Křešín ze tří stran obklopenou lesem (po kraji toho lesa jde hranice VVP). Modrá dříve přetínala les ještě jednou, ale naše zpevněná cesta by mohla být i lepší právě pro ty pohledy. Po čase se vám ukáže městečko Jince, do něhož sejdete a dojdete na hlavní, osovou, ulici s autobusovou zastávkou Jince,,náměstí. Odtud spolu s modrou pokračujte vpravo po hlavní ke zpustlému zámku a na náměstíčko, které je skutečně centrálním náměstíčkem, narozdíl od toho parkoviště, u něhož leží zastávka. Napravo vidíte kostel sv. Mikuláše, k němuž si dojděte (znalí mohou pokračovat po modré) a od něhož pak pokračujte rovnoběžně s hlavní ulicí (kudy stále vede modrá) tak, abyste se k ní zvolna přibližovali; napojíte se na ni u zastávky Sokolovna.
Po modré pak dojděte až k nádraží na zachém okraji městečka.
Cíl: Jince: Rt200+170+171
t200+170 -> Beroun -> t171
KLID 31 t173
301289 380

Fotky: Berounsko (134-151); Příbramsko (084-106)