Trnovská cesta - 15,5km
Start: Hostomice,,náměstí: 301251
            Hostomice pod Brdy: t171 -> Zadní Třebaň -> t172
                                                                                          210045 (nám.)
Popis trasy: Od nádraží v Hostomicích vyrazte po žluté turistické značce. Na hlavní se s ní stočte doleva a po chvíli žlutou opusťte doprava ulicí vedoucí na konec náměstí, kde se dejte doleva a kolem kostela Nastolení sv. Petra v Antiochii dojděte na autobusovou zastávku.
Před zastávkou se připojí žlutá od nádraží, po níž jděte přímo až na konec náměstí, kde jděte doprava (spolu s modrou, zelená pokračuje přímo). Po asfaltové cestě dojdete k rozcestí, kde se stočíte doprava a po chvíli půjdete již bez modré doleva. Po chvíli stromy nalevo přetíná cesta, na kterou odbočte, protože musíte jít nalevo od lesa (žlutá vlastně vede pěšinkou uprostřed křoví) a po chvíli do lesa (doprava) vstupte. Žlutá vás povede dobře značenou cestou na hřeben a dále až na rozcestí se hřebenovou červenou Kuchyňka, sedlo, kde se dáte kousek doprava a poté doleva cestou klesající (na hůře označeném místě vede mírně vpravo, vlevo jen na začátku a na konci) ke značené odbočce k památníku padlým.
Za rozcestím se stočíte vlevo a po Bukovské cestě dojdete ke stáčející se cestě Trnovské, po níž se dáte doprava a dojdete na okraj Trnové, kde odbočtíte doprava a budete stoupat lesem na jednu větší zatáčku doleva, za níž půjdete vlevo pěšinkou a po pěkné cestě sejdete dolů k potoku. Zde jde nová verze žluté značky doprava, ale asi to bude delší, takže bych spíše doporučoval dojít po okraji louky na širokou silnici 114 a zde se dát doprava. Cesty se sejdou na okraji Dobříše, odkud sejdete s kopce na modrou a zelenou, kde odbočíte doprava a dojdete na náměstí s autobusovým stanovištěm. Odtud se také můžete podívat neznačenou cestou (směr Praha) k zámku a kostelům (jeden u něj, další kousek dál - za rybníkem Koryto).
Cíl: Dobříš,,náměstí: 317

Fotky: Berounsko (088-095), Příbramsko (073-076)