Kolem Štěchovické přehrady - 17km
Oblasti: Štěchovicko
Kategorie: X. díl Průvodce
Start: Štěchovice: 338
Popis trasy: Od autobusové zastávky Štěchovice vyrazte po červené po hlavní silnici, kterou po chvilce spolu s modrou opustíte doleva, přejdete říčku Kocábu a vlevo se můžete podívat k již od zastávky viditelnému kostelu sv. Jana Nepomuckého z desátých let dvacátého století.
Až si kostel prohlédnete, vraťte se k můstku a jděte dále po značkách (mírně vzhůru). Modrá vede rovně, ale vy se s červenou brzy odpojíte doprava a budete stoupat k vrcholu Homole, pod nímž se nachází stejnojmenná přečerpávací nádrž. Vystoupejte po červené značce (můžete odbočit i na okraj kopce, podívat se na výhled) k samotě Homole, kterou ještě obejděte. Za ní už naleznete nad vámi jinou cestu (k níž kdyžtak po chvilce stejně dojdete), na niž vystupte a vydejte se zpět až ke sloupům zůstavším tu po někdejším oplocení. Před nimi se dejte po pěšince doprava a vystupte k vodní nádrži.
Od nádrže se vraťte na červenou a pokračujte na rozcestí Pod Homolí, kde se opět schází tři značené trasy od štěchovicého skorovýchodiště. Zajímavé je tu to, že značené trasy se tu vlastně nekříží, protože se rozcházejí ve stejném pořadí a na stejnou stranu, jako se sešly. Vy tady přejdete na modrou, která se od červené opět odpojuje na rozcestí Kolná. Modrá vás svede do Třebenic, kterými kolem kapličky sejdete do Nových Třebenic, kde se u autobusové zastávky od modré odpojíte a budete pokračovat po zde začínající zelené. Po té ale nejdřív pouze sejděte schody na silničku pod slapskou přehradu, po níž se dejte doprava k soše sv. Jana Nepomuckého.
Od sochy vrátivše se na zelenou vstoupíte na nejzajímavější část dnešní trasy. Od zelené značky zde snad není kde odbočit, ale zato si je co užívat. Po dlouhé příjemné cestě dojdete na rozcestí s modrou Nad přehradou, kde zelená končí, takže budete pokračovat směrem po proudu Vltavy, jenom po modré. Po chvíli dojdete ke hrázi a také potrubí mezi nádrží Štěchovice a Homole. Potom už se dostanete do Štěchovic, spojíte se s červenou a dojdete na zastávku.