Z Jablonné pod Homoli - 18km
Trasa: Jablonná - Šeradovka - Koníček - Kašparov - Měřín - Stromeč - Rabyně - N. Třebenice - Třebenice - Štěchovice
Oblasti: Neveklovsko; Štěchovicko
Kategorie: X. díl Průvodce
Start: Neveklov,Jablonná: 390
Popis trasy: Autobusem přijedete do menší vesničky se zámkem a od zastávky vyjdete přímo po žluté - na křižovatce však tuto opusťte doleva po zelené. Spolu s modrou dojdete až k mostu, před nímž odbočte doprava, ale hned se od stoupající zelené odpojte mírně doleva po staré značce. Po chvíli vás pěšinka vrátí na asfaltovou cestu a vstoupíte do chatových osad, kterými jděte až k místu, kde se cesta stáčí dost doprava. Tady se dejte ,,Soukromou cestou" a stoupejte po levé straně dolíku, později projděte levotočivou serpentinu a dostaňte se na konečné ústí této cesty k chatám. Zde se dejte po pěšince doprava a po svahu jděte po pěšince skoro neklesající, později lehounce stoupající a až přiševši k velmi hlubokému údolí trochu klesající, aby toto obešla. Zde zprava přichází přeložená zelená a později odbočuje doleva a klesá pod Měřín. Následně pak od Vltavy stoupá k zastávce a ještě dále, kde opouští silnici doleva a docela dobře značenou cestou přichází na cestu vedoucí na rozcestí mezi Loutím a Stromčí, kde odbočí doleva. Cesta ve Stromči vede podél plotů, ale lepší je jít cestou polem k zastávce PID na Jablonnou, odkud zelená stoupá k lesu, postupně se stáčí doleva a ústí na silnici, která ji dovede do Rabyně, kde končí. Zde přejděte na modrou, která se za obcí stočí vpravo a klesá k hrázi slapské přehrady, kterou přejde, za ní odbočí doprava a za zastávkou v Nových Třebenicích jde doleva. Značka vás povede přes staré Třebenice na rozcestí Kolná, kde začíná souběh s červenou, později obě značky odbočují doprava a za rozcestím se zelenou se rozdělují. Tady jděte po modré doprava. Za chvíli odbočíte z cesty doprava a pod domkem půjdete doleva a sejdete na rozcestí Nad přehradou, kde končí zelená vedoucí z Nových Třebenic podél štěchovické přehrady. Po chvíli přejdete potrubí od přečerpávací nádrže Homole a přijdete do Štěchovic, kde se znovu spojíte s červenou a přijdete k mostku přes Kocábu, odkud se můžete podívat doprava ke kostelu sv. Jana Nepomuckého.
Dále pak pokračujte na hlavní a doprava k autobusové zastávce.