ST: Podél Teplé a Studené Vltavy - 23km
Oblast: Jižní Čechy
Kategorie: Proti proudu Vltavy
Start: Volary,,aut. nádr.: 137443
Popis trasy: Z autobusového nádraží vyjděte uličkou na náměstí, přes něž jste přijeli, prohlédněte si jej i kostel sv. Kateřiny a pokračujte vzhledem k příchodu od autobusáku vlevo po žluté značce oddělující se na křižovatce hlavních silnic vpravo od ostatních tří směřujících k nádraží. U konce souvislé zástavby se k vám zleva připojí již jen zelená a po ní i žluté půjdete menší cestou nalevo od silnice č.39 k Brixovu dvoru, kde se značky rozdělují a vy jděte vlevo po zelené k lesu, v němž začnete klesat, abyste došli k železniční trati Volary - Strakonice, kterou sleduje hranice Národního parku Šumava a za níž narazíte na začátek I. zóny NP Březina, kterou půjdete po pěšince, přičemž před sebou již krásně uvidíte vrchol Stožec. Později se stočíte doprava a po okraji lesa půjdete kolem řopíků přibližujíce se už jen mírně k Teplé Vltavě, kterou vyševše z lesa uvidíte a zamíříte pěšinkou k lávce u Dobré, kde začíná žlutá značka vedoucí přes lávku, za ní vpravo podél řeky a vlevo rovnou k Dobré; po ní tedy jděte do této vesnice a v ní se dejte doprava k blízké kapličce.
Kolem kapličky vede žlutá dál, ale vy se od ní vraťte na místo, kde jste přišli na doberskou osovou ulici, a pokračujte na opačnou stranu po asfaltce doplněné několika rozcestníky, z nichž jeden je umístěn poblíž železniční zastávky Dobrá na Šumavě. Za zastávkou značka dojde na místo, odkud můžete dokonce vidět naše dnešní cílové místo, ale trasa se spolu se silničkou stáčí doprava a velmi pohodlně stoupá, aby se o poznání výše setkala s poněkud prudčeji sem vystoupavší modrou, která vás bude na cestě po asfaltce doprovázet k odbočce na Stožeckou skálu. Tuto vám velmi doporučuji nevynechat. Modrá odbočka vede stále rovně stoupající pěšinou cestou vstupující do I. zóny NP Stožecká skála ke Stožecké kapli Panny Marie. Od kaple však ještě rozhodně pokračujte podle modrých tvarových značek na Stožeckou skálu ve výšce 974m n.m., z níž se vám naskytne krásný výhled. Odtud již cesta výše nevede, a proto se musíte vrátit kolem působivé kaple až na rozcestí s odpočívadlem, odkud pokračujte dále po modré a silničce.
Jimi se nechte dovést na rozcestí Stožecká luka, kde se dejte vlevo po žluté značce vedoucí do vesnice Stožec, před níž přechází po můstku Studenou Vltavu. Za mostkem následuje křižovatka, na které se žlutá dává doprava, ale vy jděte vlevo silničkou podél řeky a železniční trati. Cestou se k vám připojí modrá přecházející lávku přes Studenou Vltavu a potom uvidíte černý kříž, o němž nevím, zda se podle něj jmenuje blízká osada, nebo ne. Každopádně osada Černý Kříž je jen nedaleko před vámi a po další chvíli cesty dorazíte k nádraží stojícímu napravo od silničky.
Odtud můžete do Prahy pokračovat vlakem buď s přestupem v Číčenicích, což je kratší varianta, nebo přes České Budějovice, kteroužto cestu jsme zvolili my a k této trase se hodí, neboť vede dále podél Vltavy, a to i kolem vodní nádrže Lipno.
Cíl: Černý Kříž: t197 -> Číčenice -> Rt190+200+170+171
                            t194 -> České Budějovice -> Rt220+221*

Fotky: Prachaticko (155-249)

16.4.2011
*) V této relaci jezdí také autobusové linky 132100, 133101, 133106, 133109, 133441, 133570, 320001, 320002, 320007 a 330111.