J4: Vestecký most - Bohostice - 27km
Trasa: Vestecký most - Roviště - Hojšín - Kamýk n./Vlt. - kamýcká přehrada - Proudkovice - Na Dolcích - Struhy - U Jarošů - Šefrovna - Na Podkově - Bučina - orlická přehrada - Bohostice
Oblasti: Orlicko; Sedlčansko
Kategorie: Proti proudu Vltavy
Rozložení: Vestecký most - Na Dolcích - Milešov (18km)
                    Podmoky - Struhy - Bohostice (13km)
Start: Svatý Jan,Nový most (> doprava)
Popis trasy: Od zastávky Nový most se vydejte po silničce odbočující zde od silnice I. třídy č.18; tato silnička se stáčí pozvolným obloukem doleva pod most Vestecký, jenž podeševši spojí se s červenou turistickou značkou, která vás nyní povede velkou část cesty. První problém však nastává již v nedaleké osadě Roviště, kde červená jde zřejmě doleva, ale i pěšinou přímo se můžete vydat - nad skály, z nichž je krásný výhled na Vltavu a vesničku Velká. Pak miřte trošku vlevo, na kraji lesa se okraje porostu držte, abyste se připojili na červenou přicházející zleva. Dále vás už značka povede do Hojšína, kde se na rozcestí se zelenou stočí doprava a klesá silničkou k řece směřujíc na Kanýk nad Vltavou. Zde můžete přejít most, abyste se zblízka podívali na kostel Panny Marie.
Dále vás červená povede kolem kamýcké přehradní hráze a stále podél kamýcké vodní nádrže na Vltavě přes rozcestí se žlutou U slupné strouhy a přes okraj osady Proudkovice až k prvním domům osady Na Dolcích, kde odbočuje zcela neoznačenou cestou doprava a později musí jít pro změnu doleva, ovšem nevím kde. Nakonec vyjdete na louku, přejdete ji a v lese využijete naznačenou zkratku; dále po červené sklesáte na příjezdovou cestu do Struh. Zde můžete odbočit ostře doleva (> doprava), abyste si cestu rozložili, jinak pokračujte po červené vpravo.
Značka vás dále povede údolím Hrachovky a z něj vpravo pruce vzhůru k osadě U Jarošů, pod níž se stáčí vlevo zbytečným okruhem, neboť rozcestí je přímo nad vámi. Na tomto rozcestí opusťte červenou a dejte se doprava po zelené značce. Sejdete k Šefrovně, kde značka ihned odbočuje doleva (špatně označeno) a na druhé straně později klesá k Vltavě, podél níž vás přivede do osady Bučina, u níž přejdete solenickou lávku a na rozcestí na druhé straně se dáte doleva po zde začínající žluté, jež po chvíli odbočí doprava na schody k silnici od orlické přehradní hráze. Žlutá se později dává na křižovatce doprava, ale vy můžete bez značení odbočit ke hrázi.
Z hráze se vraťte na žlutou značku a pokračujte třeba po ní, třeba alternativními pěšinami lesem (což vyžaduje jistou zkušenost) na zpevněnou cestu podél tělesa zrušené železnice (většinou nepříliš znatelného). Později jděte spolu se značkou kousek po menší cestě na rozcestí se zelenou u Bohostic, kde odbočte vpravo a nechte se dovést na zastávku nacházející se přímo u kapličky.
Cíl: Bohostice (> doprava)