J2: Davle - Jablonná - 27km
Trasa: Davle - Sv. Kilián - Štěchovice - Ztracenka - N. Třebenice - N. Rabyně - Stromeč - Měřín - Kašparov - Koníček - Šeradovka - Jablonná
Oblasti: Neveklovsko; Štěchovicko
Kategorie: Proti proudu Vltavy
Rozložení: v N. Třebenicích (14,5 + 12,5 km)
Start: Davle,,obec: 338
           Davle,,u pomníku: 314
Popis trasy: Přijedete-li na zastávku U pomníku, uvidíte nejprve kapličku Navštívení P. Marie, pak pokračujte přímo k zastávce Obec.
Dále jděte vpřed po silnici - cesta je to sice ne zase tak příjemná, ale nabízí spoustu jedinečných zajímavostí; první z nich je ostrov Svatého Kiliána se zříceninou kláštera a hned u něj osada Svatá Kilián se zajímavým kostelem (sv. Kiliána) se sochou na věži namísto kříže. Za osadou vás silnice 102 povede dále ke Štěchovicím, kousek budete moci použít i chodníček po zpevňovací hrázi. V městečku Štěchovice si u autobusové zastávky vyberte modrou turistickou značku a po ní, zatím spolu s červenou, jděte k mostku přes říčku Kocábu, za nímž odbočte doleva ke kostelu sv. Jana Nepomuckého.
Od kostela se vraťte na značky a po modré směřujte k lesu a ke štěchovické přehradě. Přejdete potrubí od nádrže Homole a dostanete se na rozcestí se zelenou, na niž přejděte a postupujte pěšinou podél přehrady přes chatovou osadu a dále velmi dlouho až pod Nové Třebenice, kde u zajímavé sochy sv. Jana Nepomuckého můžete vidět hráz slapské vodní nádrže; odtud vystupte po schodech do obce, kde zelená končí zpátky na modré, po níž pokračujte doleva (> doprava).
Za vsí odbočte doleva na přehradu, za níž se spolu se silnicí stočte doprava a zůstaňte na ní, přestože modrá značka jde vlevo. Po silnici vyjdete do Nové Rabyně a dále na vyhlídku na přehradu; nakonec vás silnice přivede až do osady Stromeč, kde se u autobusové zastávky dejte doprava po zelené. Sejdete do údolí, kde zabočíte doprava a nakonec dojdete až do vsi Měřín, kterou vás značka svede zpátky k Vltavě. Za poslední chatou jde zelená doleva a cestou obchází dvě rokle, za další si dejte pozor - doprava odbočuje pěšinka se starou zelenou značkou - po té pokračujte. Stará zelená jde po chvíli doleva, aby nesešla dolů, a nakonec přijde do osady Koníček, kde po serpentinové cestě sejdete až na asfaltku a půjdete přes osady do lesa, kde opustíte asfaltku na souběžnou pěšinku (nalevo); ta vás přivede zpět na aktuální zelenou. Přijdete na silničku, kde se spojíte s modrou a přidete do Jablonné; za zámkem odbočte doprava k autobusové zastávce nedaleko návsi.
Cíl: Neveklov,Jablonná: 390

Fotky: Praha Z (177-196), Benešovsko (081-083)