Městečko - Nové Strašecí - 15km
Start: Městečko u Křivoklátu: 380 -> Beroun -> t174
                                                t171
                                                t173
Popis trasy: V Městečku přijedete na nádraží se zajímavě řešenou budouvou, před níž se podívejte na rozcestník a vyjděte směrem zpět k Berounu. Na hlavní silnici odbočíte doleva přes přejezd a za ním doprava a hned doleva pěšinou po kraji srázu na asfaltovou cestu, která vás (doprava) dovede ke kostelu sv. Jakuba. Pod ním pak přejdete hlavní silnici, následně i Rakovnický potok a dostanete se na rozcestí s křížkem, odkud půjdete doleva - ještě chvíli obcí, za níž narazíte na rozcestí, kde přejdete potok a začnete stoupat na dnešní největší kopec. Nahoře se dostanete na okraj pole a za ním pak přes rozcestí se žlutou k hájovně Pařeziny, odkud musíte jít doleva po silnici. Za nedlouho přijdete k zastávce Ruda,,rozc. Pařeziny s několika zajímavými prvky v okolí, odkud budete pokračovat mírně doprava po široké silnici až k rozcestí se zastávkou Ruda,,osada Brejl. Zde silnici opustíte asfaltovou cestou k osadě Brejl, kterou středem projdete a sejdete k potoku, od něhož kolem další budovy vyjdete na přímou cestu k silnici. O něco výše již budete mít docela pěkný rozhled. Po silnici půjdete jen do další zatáčky, kde začnete znovu klesat k potoku Klíčavě. U ní přetnete bývalé těleso koněspřežky a pak se setkáte se žlutou, s níž se - u Pilské hájovny - opět přiblížíte k potoku a vzájemně rozdělíte. Po chvíli cesty se dostanete na okraj lesa a později se zase vrátíte do středu plochy a nakonec dojdete až do obce Ruda. Zde na hlavní odbočíte doprava a u kapličky sv. Anděla Strážce doleva. Před sebou již docela vidíte Nové Strašecí a za chvíli obejdete rybník a přijdete k podjezdu. Chcete-li se dostat na nádraží, pokračujte po zelené, ale do města jděte podjezdem, zkratkou a přímo vzhůru - po červené. Nahoře přejdete první křižovatku přímo a na další spolu se značkou odbočíte doprava - úplně doleva vede naučná stezka k nádraží. Na hlavní lze jít kousek doprava na zastávku Palackého, nebo silnici přejít a projít na náměstí, za nímž stojí také kostel Narození P. Marie.