Z Nižbora nad Beroun a do Berouna - 13,5km
Měřeno krokoměrem na náměstí 12,61km a na aut. nádr. 13,18km.
Trasa: Nižbor - Lísek - Děd - Beroun
Oblasti: Berounsko; Křivoklátsko
Kategorie: VII. díl Průvodce
Start: Nižbor - doprava: t173+171
Popis trasy: Od nádraží jděte po žluté přes most na rozcestí, odkud můžete buď pokračovat po žluté, nebo jít po červené nahoru k zámku: Stoupejte až pod kostel, kde se dejte doprava k vyhlídce a pak pokračujte po pěšince kolem kostela ke vchodu do zámku, kde se dejte doprava do areálu a doleva branou přes dvůr k další bráně, za níž jděte doleva zpět k informační tabuli u vchodu a nakonec hodně doprava po pěšince k silnici. Zde doleva a po chvíli po další pěšince doprava zpět na žlutou (doprava).
Žlutá vás povede podél Habrového potoka, od kterého se později odpojí a začne stoupat k Lísku. Nahoře obec sice uvidíte, ale nakonec přijdete jen k jejímu okraji, kde jděte doleva po červené. Kousek za Lískem jděte na křižovatce mírně doleva (špatně značeno) a pak půjdete lesem až na rozcestí se zelenou, po níž můžete vystoupat k rozhledně Děd (+500m). Z Dědu klesejte stejnou cestou než uvidíte rozcestí, kde se červená odpojila doleva a jděte volně rovně (značka se stáčí).
Po červené pak budete klesat kolem Markovy studánky do Tallichova údolí, kterým dojdete do Berouna.
Na náměstí potom máte dvě možnosti - půjdete 500m po červené spolu s modrou buď rovně k autobusovému stanovišti, nebo doleva na vlak.