Havránka - 7,9km
Trasa: Bohnice - Velká sk. - Havránka - Troja - Stromovka - Holešovice - N. Město
Start: Dunajecká: 102
Popis trasy: U zastávky Dunajecká přejděte po světelném přechodu ulici K Pazderkám (k zastávce na centrum) a od semaforů vyjděte po pěšince k Velké skále. Můžete vystoupit na ni a pokračovat doprava po hřebeni, nebo jít kolem skály doprava po zelené.
Vyševše z lesíka k poli opusťte zelenou a jděte doprava po cestě s naučnou stezkou, po níž sejděte na rozcestí u další tabule naučné stezky - uprostřed přírodní památky Havránka. Na tomto rozcestí opusťte značenou cestu a vydejte se doleva po cestě vedoucí podél potůčku až na asfaltovou ulici Pod Havránkou, kde znovu narazíte na zelenou. Po zelené se dejte doleva a ihned spolu s ní opusťte ulici po schodech vzhůru. Vystoupáte až na nádhernou vyhlídku, odkud se pak vrátíte na ulici Pod Havránkou a dojdete k poli, kde zelená odbočuje doleva podél okraje lesa (k viditelné Velké skále). Zde zelenou opusťte a jděte přímo. Budete se přibližovat k cestě po druhé straně pole; za posledním klasickým domem se dejte po cestě doprava. Cesta vypadá, že končí u vrat, ale před nimi začíná pěšinka klesající doleva. S tou se stočíte doprava a dojdete na kraj ulice U lisu, pak na Nad Kazankou, kterou přejděte a chodníkem dojděte na Trojskou, kterou opět přejděte, ale dejte se po ní doprava kolem Kazanky na křižovatku, kde se hlavní silnice rozděluje na dvě větve vedouc doprava. Tady odbočte doleva ulicí Sádky (to je ta níže) a v místě, kde jde ulice Sádky doprava, jděte rovně a až za domem po cestě doprava a přímo cestou Povltavskou k lávce přes Vltavu na Císařský ostrov. Na ten také přejděte a přes něj po hlavní silnici dojděte k dalšímu mostu, za nímž sejděte po schodech na přímou cestu do Stromovky. Za železničním mostem se dejte doleva po šikmé cestě na hlavní okružní cestu. Po ní přímo kolem planetária dojděte k tramvajovému obratišti a vstupu do výstaviště. Přiševše k hlavní ulici tuto nepřecházejte a dejte se po ní doprava. Za podjezdem přejděte na semaforech přímo Strojnickou a po ulici Dukelských hrdinů jděte stále rovně přes Strossmayerovo náměstí na nábřeží Kapitána Jaroše, kde na zadním kraji tramvajové zastávky přejděte na druhou stranu silnice a podél Vltavy sejděte pod Štefánikův most; ještě před ním ale vyjděte po schodech na most a přejděte jej. Revoluční ulicí pak přímo dojděte až na náměstí Republiky, které přejděte k Prašné bráně a ulicí Na příkopě dojděte na začátek pěší zóny, kde se dejte doleva ulicí Panskou, z níž za čas odbočuje doprava ulička V cípu, na jejímž konci vstoupíte dveřmi nalevo do pasáže. Na rozcestí v pasáži se dejte rovně, abyste vyšli na Václavské náměstí, kde se stočte vlevo a vstupte do podchodu, z něhož vyjděte v protějším rohu, znovu na Václavské náměstí. Kousek za výstupem z podchodu pak vstupte vpravo do pasáže Lucerna. Na rozcestí v jejím centru odbočte doleva a vyjděte na Štěpánskou ulici, po níž vpravo dojdete na výchozí křižovatku okolních tras pro Prahu 1.
Cíl: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Moráň (900m); Jiráskovo nám. (900m)