Barrandovské skály - 12,9km
Trasa: Barrandov - Barrandovské sk. - M. Chuchle - most Inteligence - Braník - Branické sk. - Podolí - Pankrác - N. Město
Start: Horní cesta: 192
Popis trasy: Ze zastávky Horní cesta vyrazte vpřed ulicí Lumiérů a za č.25, u křižovatky s ulicí Na Habrové, přejděte a sejděte po schodech na ulici Barrandovskou. Zde sejděte na křižovatku a z ní dále Barrandovskou, tedy doleva. Nad Barrandovskými skalami dojdete nad silnici K Barrandovu, kde ale odbočte doprava cestou branou k Terasám Barrandov, u nichž začíná cesta klasající na Zbraslavskou ulici. Po té jděte doprava kolem kapličky P. Marie Bolestné, kterou jste mohli vidět již seshora. Tentokrát pod Barrandovskými skalami dojdete do Malé Chuchle, kde jděte přímo, spíše nalevo, ulicemi Zbraslavská a Podjezd k podchodu pod Strakonickou silnicí u zastávky Malá Chuchle. Podejděte Strakonickou a za podchodem vystupte doleva k zastávce. Po chodníku se pak vraťte k mostu Inteligence, jenž jste již podešli po ulici Podjezd, a vystupte na něj, abyste se dostali na druhou stranu Vltavy, kde sejděte k hlavní silnici Modřanské a podél ní pokračujte kolem tramvajového obratiště Nádraží Braník na světelnou křižovatku s ulicí Údolní, kterou přejděte, pak přejděte i Pitkovickou a na další světelné křižovatce dálniční nájezd. U zastávky Pobřežní cesta sejděte k podchodu a doprava podejděte Jižní spojku; za podchodem jděte mírně doleva, přejděte ulici Na Mlejnku a vzdalte se od dálnice ulicí Jiskrovou, kterou přejděte hlavní ulici Ke Krči a kolem dominikánského dvora přijděte na rozlehlejší křižovatku s ulicí Branickou. Tou jděte doleva za č.25, kde se Branická zvolna stáčí vlevo. Tady ji opusťte a jděte vzhůru po Staré cestě, po které vystoupejte až nahoru, na začátek ulice Nad lomem, která se stane hlavní přivedši vás k zastávce Dobeška, za níž odbočte doprava ulicí U dubu, kterou opusťte spolu s hlavní doleva do ulice U háje a tuto za stejnojmennou zastávkou opusťte doprava ulicí V křovinách. Na první křižovatce jděte vlevo, ale pak stále rovně na hlavní ulici Jeremenkovu vedoucí podolským údolím. Po té jděte vpřed a na přechodu ji přejděte. U zastávky Nové Podolí z ní doleva (skoro zpátky) odbočuje ulice Dvorecká, potom mírněji zpět V Ondřejově a v mírné zatáčce opět ostře ulice Nad kolonií, kterou přejděte a vyjděte po schodech na ulici Pujmanové - kousíček nalevo přejděte přes ulici V rovinách na chodník. Ulicí Pujmanové jděte po tomto chodníku ke kruhovému objezdu, kde přejděte na protější roh a chodníkem podél ulice Pujmanové dojděte kolem dalšího kruhového objezdu volně (na konci ulice se chodník stáčí lehce doprava) na ulici Děkanská vinice, jež vás dovede na světelnou křižovatku u stanice metra Pražského povstání, kde přejděte na protější roh a jděte doleva po náměstí Hrdinů na další světelnou křižovatku, kde přejděte přímo do ulice Na Pankráci. Po chvíli nalevo uvidíte kostel sv. Pankráce.
U parčíku s kostelem opusťte ulici Na Pankráci ulicí Viktorinovou (naproti parčíku), z níž hned odbočte doleva ulicí Na bitevní pláni, kterou dojděte na okraj Pankráckého náměstí, kde vyjděte na lávku napravo a za ní se dejte doprava cestou k dálnici 5. května a podél ní na kraj Nuselského mostu, jenž pak přejděte a za ním po cestě dojděte na roh ulice Horské, kterou přímo podél plotu zahrady při kostelu P. Marie a sv. Karla Velikého, s nímž se stočte doleva ulicí Boženy Němcové - po zbytku starých tramvajových kolejí. Se silnicí se stočte doprava ulicí Ke Karlovu, kterou jděte stále rovně kolem Michnova letohrádku až na hlavní ulici Ječnou (s tramvajovými kolejemi), kde se dejte doleva na světelnou křižovatku, kde přejděte doprava (na protější roh) a sejděte Štěpánskou do cíle.
Cíl: Štěpánská × Řeznická: Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Václavské nám. (600m); Museum (600m); Karlovo nám. (700m); Moráň (900m); Národní tř. (900m); Jiráskovo nám. (900m); Palackého nám. (1,3km)