Opatřilka - Červený lom a Prokopské údolí - 9,6km
Trasa: žel. zast. Holyně - Opatřilka - Červ. lom - Prokopské úd. - Hlubočepy - Zlíchov - Smíchov - N. Město
Start: Pha-Holyně - t173 od Smíchova
Popis trasy: Od zastávky vyrazte po modré směrem na Zlíchov. Nejprve přejdete Dalejský potok a potom se dostanate do Červeného lomu. Po chvíli dojdete na konec cesty, kde se napojíte na asfaltovou ulici Prokopské údolí a tato vás přes krátký souběh se žlutou dovede až na Daleje. Tady ulice Prokopské údolí přejde v ul. K Dalejím a za chvíli narazíte na tunel. Ať už půjdete skrz, nebo okolo, dostanete se po čase na začátek Hlubočep, až začnou budovy napravo, povšimněte si nalevo pěšinky vedoucí k jezírku.
Od jezírka se vraťte na modrou a pokračujte k hlubočepskému viaduktu, kde se dáte pod něj ulicí Hlubočepskou, kterou u stejnojmenné zastávky opustíte doleva ulicí Pod Žvahovem, která se stočí vpravo a stoupá okolo školy a vyhlídky na vrchol se zastávkou minibusové linky 128. Odtud klesá s pohledy na kostelík sv. Filipa a Jakuba na ulici Nad Zlíchovem, po které jděte vpravo pod dráhu. Dostanete se na hlavní ulici Na Zlíchově, kde se odpojte od modré a jděte doleva stále podél tramvajových kolejí ulicemi Na Zlíchově a Nádražní ke stanici metra Smíchovské nádraží, kde na světlech odbočte doprava do ulice U Královské louky a na hlavní Strakonické se dejte doleva po pravé straně ulice. Pravý chodník vás odvede mírně doprava na Hořejší nábřeží a nakonec se dostanete k železničnímu mostu. Před ním jděte doprava po stoupající cestě a přes Vltavu. Za mostem sejděte na Rašínovo nábřeží, podejděte most a na světlech přejděte k podskalské celnici. Za ní jděte doprava ulicí Na hrobci. Ignorujte doleva odbočující Podskalskou a pak odbočte vlevo ulicí Na Výtoni, přejděte ulici Plaveckou do ulice Pod Slovany a pak jděte doprava Trojickou okolo kostela Nejsvětější Trojice na světelnou křižovatku, kde jděte velmi mírně doleva do Benátské, která plyně přejde v Kateřinskou a ústí na obrovskou křižovatku, kde se dejte doleva nejširší ulicí Lipovou. Dále už jděte stále jen rovně.
Cíl: Štěpánská × Řeznická: Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Václavské nám. (600m); Museum (600m); Karlovo nám. (700m); Moráň (900m); Národní tř. (900m); Jiráskovo nám. (900m); Palackého nám. (1,3km)