Pražský zlom - 10,8km
Trasa: Hloubětín - Hrdlořezy - Jarov - Žižkov - N. Město
Start: Kbelská: 16
Popis trasy: Ze zastávky Kbelská vyjděte směrem k centru a hned odbočte vlevo na cestu souběžnou se silnicí Průmyslovou. Nechoďte do podchodu, nýbrž přímo pod skalami ke schodům (vlevo), po nichž vystoupejte na ul. Hloubětínskou a tou jděte doprava. Přímo touto ulicí dojděte až na lávku nad Průmyslovou, kterou přejděte a z bývalé zastávky vstupte spolu s cyklotrasou do lesa. Nad schody se od cyklotrasy odpojte - pokračujte rovně po pěšince; jděte po ní do místa, kde je možné si cestu zkrátit po menší pěšině napravo (kousek před vámi je rozcestí větších cest), čehož využijte a pěšinou dál pokračujte až na konec lesa, odkud podél trati sejdete k viaduktu, pod nějž se dejte vlevo a jděte podél Rokytky do Hrdlořez. Tam přejděte vpravo můstek, na návsi se dejte doprava a pod lesem doleva na cestu k nové zástavbě. Zde se držte nalevo, dojděte ke schodům ke Kauflandu, ale ještě pod nimi to vemte doleva po bezbariérové cestě, již v zatáčce opusťte rovně po pěšině ke tramvajovému obratišti Spojovací. Podél něj dojděte doprava na světelnou křižovatku, na ní přejděte na protější roh a pokračujte po levém chodníku ul. Koněvovy (podél kolejí). Minete zastávku Kněžská luka, za níž odbočuje vlevo ulice, kterou ještě nechoďte, ale odbočte do druhé - Na Jarově; tu hned opusťte doprava - ul. Na chmelnici a kolem školy přijďte k odbočce vlevo se zákazem vjezdu - tady se dejte doleva a hned mírně doprava po cestě podél domů, jež vás přivede do parku. Parkem jděte přímo na hřebínek, z nějž nakonec sejděte mírně vlevo k ul. Malešické, která vás (vpravo) přivede na Basilejské náměstí, na němž přejděte hlavní ulici a pokračujte přímo Malešickou na její konec, z nějž napravo vystoupejte parkem Parukářka na vrchol s výhledem. Scházejíce z něj směřujte vlevo - k lávce nad Prokopovou ulicí, již přejděte a po schodech sejděte na ul. Chelčického, směřující od Prokopovy vpravo. Pak se dejte vlevo Lupáčovou, vpravo Táboritskou (s tramvajemi) a mírně vlevo Kubelíkovou (koleje vedou doprava). Kubelíkovou dojděte přímo až na její druhý konec na Vozové (mírně doprava), jíž rovně (nikoliv po hlavní) dojděte do Riegrových sadů a hned na jejich začátku se dejte mírně doleva. Pak jděte mírně doprava, druhou cestou doleva, pak na křižovatce, kde to nejde dál rovně, vpravo a hned vlevo, dojděte k restauraci, obejděte ji (doprava a doleva), pod ní jděte doleva a pak mírně doprava, abyste sklesali rovnou k soše F. L. Riegra, pod níž přijdete ke světelnému přechodu pod křižovatkou, z níž pokračujte mírně vpravo ul. Na Smetance, kterou dojděte kolem školy na její konec, dejte se doleva Španělskou, na jejím konci přejděte Vinohradskou, jděte doprava, doleva ke tramvajové zastávce a u ní sestupte do podchodu, za nímž dojděte přímo ke vstupu do vestibulu stanice metra Museum, jímž projědte do protějšího rohu (nebo do prostředka náměstí, odkud pak na kraj přejdete po přechodu) a klesejte po Václavském nám. přes odbočku vlevo do Krakovské, za níž vstupte doleva do pasáže, uvnitř se dejte vpravo, vyševše na ul. Ve Smečkách vlevo a výše doprava do pasáže, jež vede do ulice Štěpánské.
Cíl: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Moráň (900m); Jiráskovo nám. (900m)