U Hájů a Motolský ordovik - 10,7km
Trasa: Řepy - Bílý Beránek - U Hájů - Háje - Motolský ordovik - Hliník - Košíře - Smíchov - N. Město
Start: Pha-Zličín - t122 od Smíchova
Popis trasy: Po vyhlídkové jízdě vlakem vystupte ve stanici Zličín a vyjděte z ní vpravo od staniční budovy - zde se můžete podívat na konec tramvajových kolejí, kde tramvaje mohou najíždět na železniční vozy, poblíž něj se pak nachází pěšinka na ulici Drahoňovského, po níž jděte vpravo podél trati. Před hlavní ulicí Na Radosti se Drahoňovského stočí vlevo a vzdaluje se od ní - jděte po této ulici před dům napravo, kolem nějž lze projít na hlavní, což udělejte a ulicí Na Radosti jděte doleva kolem Bílého Beránku na světelnou křižovatku, na níž přejděte na protější roh a pokračujte doprava Jeremiášovou chodníkem přes kopeček, kolem zastávky a pod železniční viadukt, za nímž se od ulice odpojte a prudce stoupejte vlevo ke trati, podél níž jděte pěšinou ke kapli Nalezení sv. Kříže, za níž se cesta stočí doprava a mezi ploty vás přivede ke dvoru Háje, u nějž jděte doleva a ještě než dorazíte ke vstupu (u rohu statku) vstupte doprava na pěšinu klesající k rybníčku. Ještě před ním jděte po pěšině mírně doleva, jež vás nakonec přivede k podjezdu pod tratí, jímž projděte spolu s potůčkem a za nímž se dejte vpravo ulicí U mydlárny. Tato přijde na 5. máje, po které jděte doprava a nechte se jí vést do úrovně podjezdu napravo, kde se dejte doleva k okraji areálu krematoria; na kraji lesoparku jděte doprava a dojděte do blízkosti železniční trati, abyste stoupali nad ni. Ještě než pěšina nad tratí dorazí ke drátům vysokého napětí, odbočte doleva a klesejte k okraji lesa; až z něj cesta vyjde, přijde pod dráty, kde z ní mírně doprava odbočuje jiná, trošku menší - po té si zkraťte sestup k podjezdu pod silnicí Bucharovou, jímž projděte a za nímž pokračujte rovně po dřevěném můstku a schůdcích na okraj golfového hřiště, po němž jděte doleva. Okrajem hřiště přijdete na asfaltovou cestu se žlutou turistickou značkou, po níž sklesejte vlevo na hlavní ulici Plzeňskou. Na Plzeňské se dejte vpravo a jděte po ní okolo zastávky Hotel Golf a hřiště, za nímž - v údolí - odbočte doprava na pěšinu. Až tato přijde na silničku, silničku jen přejděte a pokračujte rovně; na konci cesty jděte doprava pod sráz a vlevo mezi lesem a plotem dojděte k benzinové pumpě a na ulici Nepomuckou, po níž jděte okolo kostela sv. Jana Nepomuckého na ulici Pod školou, již přejděte, jděte doleva, pak znovu doleva Musílkovou a doprava do ulice Pod Kavalírkou. Stále rovně dojděte až na Jinonickou, kde se dejte doleva na světelnou křižovatku. Pokud se chcete podívat na košířskou radnici, můžete se k ní dostat ulicemi Vrchlického, Prachnerovou, Hlaváčkovou a Pod radnicí, nebo prostě rovně na další světla a pak doprava po Plzeňské. Radnice se nachází na rohu ulic Plzeňské a Pod radnicí.
Dále pokračujte Plzeňskou stále rovně až na Anděl, kde končí, takže jděte rovně Lidickou, pak přes Palackého most na Palackého náměstí a z něj kousek nalevo přímým směrem - ulicí Na Moráni - na okraj Karlova nám., po němž se dejte doleva, pak sestupte do vestibulu stanice, projděte úhlopříčně pod křižovatkou a vyjděte do parku, jímž opět projděte do protějšího rohu, přejděte přechody, abyste u radnice odbočili doprava do ulice Řeznické a tou dojděte na výchozí bod.
Cíl: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Václavské nám. (600m); Museum (600m); I. P. Pavlova (700m); Národní tř. (900m)