Údolí Únětického potoka - 16km
Trasa: Únětice - úd. Únětického p. - N. Suchdol - Budovec - Bubeneč - Hradčany - M. Strana - St. Město - N. Město
Start: Únětice,,obecní úřad: 355
Popis trasy: Od autobusové zastávky vyjděte vpřed (od Prahy) po modré turistické značce odbočující brzy z hlavní mírně doprava pokračujíc údolím Únětického potoka na rozcestí pod Alšovou vyhlídkou, na niž můžete po modré odbočce vystoupit (ještě před rozcestím po ní odbočíte doleva na malou stoupající pěšinku).
Na rozcestí opusťte modrou a přejděte na zelenou jdoucí vpravo kousek společně se žlutou a potom pěšinou vzhůru na cestu, po níž jde jen kousek doleva a napravo pokračuje ve stoupání na Kozí hřbety; vy ji tady ale opusťte a jděte bez značení dál po mírně stoupající cestě. Na konci lesa ustane stoupání a zprava se k vám připojí další cesta; následně dorazíte ke kostelíku sv. Václava na okraji Suchdola a kolem něj dojdete na cestu, po níž vede žlutá. Tuto cestu však jenom překřižte a pokračujte skoro rovně cestou s pěknými výhledy vedoucí na ulici Bažantní, po které se dejte vlevo. Na konci Bažantní se cesta stáčí doleva do chatové osady a již nemá asfaltový povrch, také se jmenuje Trojanův mlýn; stáčejíc se vlevo mírně klesá k lesu, v němž začne klesat prudčeji a dokončí zatáčku, aby se níže stočila naopak doprava a dorazila ke Trojanovu mlýnu, u nějž přejděte Únětický potok a za lávkou nechoďte po hlavní cestě, nýbrž zkratkou mírně vpravo k cestě, po níž vede modrá; na této cestě se samozřejmě dejte doprava. Jděte po ní ke Spálenému mlýnu, u nějž je rozcestí cyklotras; tady opusťte modrou a vydejte se vpravo cestou stoupající bočním údolím (jmenuje se Spálený mlýn) na Suchdol, kde přijdete do ulice V údolí. Nyní se držte této - údolní - ulice jdoucí na prvním rozcestí doleva; potom následuje zatáčka doprava a přímo v ní ulici opusťte - vlevo (nalevo od dětského hřiště) jsou schody, po nichž vyjděte do ulice Nad dolíky, kde popojděte doleva, abyste obešli plot, ale hned potom se dejte doprava, díky čemuž přijdete na ulici Stržnou, po níž pokračujte vpravo. Dostanete se tak na začátek ulice Suchdolské, po níž jděte doleva a držte se hlavní ulice (podvakrát se stáčející mírně doprava) až k autobusové zastávce Kamýcká, kde Suchdolská končí a vy se dejte vlevo po hlavní Kamýcké. Nejprve musíte jít po levém chodníku, neboť ten napravo bude přerušen, u zastávky V Sedlci pak přejít napravo, abyste po druhé straně ulice doklesali k zastávce Roztocká s kruhovým objezdem, před nímž přejděte na úplně levý chodník a jděte po něm ve stejném směru, v jakém jste přišli od Suchdola, po ulici Roztocké. Držte se ulice podél Vltavy (později Podbabská a Papírenská), na trochu menší Papírenské jděte opravdu podél ulice, nikoliv řeky, a to proto, abyste po ní došli na její konec u železničního podjezdu napravo, jímž projděte, dejte se doleva Goetheho a před bubenečským nádražím přejděte doprava a vyjděte po schodech do ulice Českomalínské. Českomalínskou jděte přímo jen na první křižovatku, kde se dejte doleva Juarézovou a pak vpravo na Sibiřské náměstí, po jehož pravém okraji přejděte všechny ulice včetně Bubenečské (jíž jezdí autobusy) a až tou poslední (Pelléovou) jděte doprava a pak stále rovně po pravém chodníku okolo Lannovy vily, přes hlavní ulici Jaselskou a železniční přejezd až na křižovatku s ulicí Milady Horákové (přechod přes ni je jen na levé straně), odkud pokračujte nadále rovně Badeniho a později Chotkovou, chodník po jejíž levé straně vás přivede ke schodům vedoucím dolů přímým směrem - ty využijte, sejděte po nich do uličky Pod Bruskou a jí dojděte na Klárov, kde přímo po levé straně ulice přijďte ke tramvajové zastávce, u níž zamiřte šikmo doleva-vpřed k Mánesovu mostu. Po tomto mostě přejděte řeku Vltavu na nám. J. Palacha, na něm jděte k semaforům a na nich přejděte na protější roh, z něhož pokračujte rovně Kaprovou a pak hned vpravo do Valentinské končící u Mariánského náměstí (nalevo od vás). Projděte podél pravého okraje náměstí a přímo z něj vstupte do Husovy, jíž projděte okolo kláštera sv. Jiljí na její konec na velké křižovatce, kde si vyberte ulici mírně vlevo (Skořepka) dovedboší vás na Uhelný trh, kde však jen přejědte ulici zprava (Martinskou) a vstupte do Platýzu, jímž projděte na Národní třídu, již přejděte, průchodkem vstupte do Charvátovy a spolu s ní se stočte vlevo, abyste došli na ulici Jungmannovu; tady se dejte doprava. Chcete-li jít na náš výchozí bod ve Štěpánské, odbočte pak doleva do Palackého a do cíle se už jistě dostanete, vždyť to tu znáte; jinak pokračujte ještě kousek po levém chodníku Jungmannovy a dávejte pozor, abyste vstoupili do průchodu vedoucího přes nádvoří se sochou J. Hlávky. Tato pasáž vás přivede ke tramvajové zastávce Vodičkova.