Meandry Botiče - 12,7km
Trasa: Hostivař - Meandry Botiče - Zahr. Město - Vršovice - Vinohrady - N. Město
Start: Selská - 175, 177 od Skalky
Popis trasy: Ze zastávky Selská ve směru od Skalky se vydejte vpřed a na křižovatce doprava ulicí K jezeru do podjezdu, za nímž obejděte odbočku vlevo na hlavní ulici nahoře a potom se na okraji lesa dejte doleva po cestě klesající k malé vodní nádrži, za jejíž hrází vystoupejte na asfaltovou cestu, po níž jděte vlevo. Cesta vás přivede na hostivařskou ulici U břehu, po níž jděte podél Botiče (na jedné křižovatce mírně vlevo) až na místo, kde se od ní říčka vzdaluje; vy odbočte doleva podél ní po inverzní zelené značce na okraj Hostivařského náměstí, kde přejděte ulici a pokračujte po levém břehu Botiče. Říčky se držte přes Kozinovo náměstí a dále po pěšinkách, a to až na větší cestu podél plechového plotu, po níž pokračujte po proudu k mostku, ten přejděte a dále pokračujte jen kousek po ulici a pak po pěšině k další lávce, již však nepřecházejte, ale jděte směrem ke hlavní ulici Práčské, přejděte ji a pokračujte jen kousek vlevo po ní, než odbočíte doprava do ulice Aubrechtové, jíž jděte po levém chodníku; ona se stočí doprava a vy pokračujte rovně na ulici Ellnerové výše, na níž jděte doleva a na jejím blízkém konci doprava. Po cestě a schodech vystoupáte na cestu parkového typu, kde se dejte doleva a hned doprava stoupající ulicí U Zahradního Města, která se v hustší zástavbě srovná a přijde na hlavní Jabloňovou, po níž doleva dojděte na její konec na světelné křižovatce, z níž pokračujte rovně ul. Na vinobraní, již hned opusťte doprava do uličky Za Slatinami; následně se dejte vlevo Jesenickou, pak mírně doprava klesající ulicí, po které dojděte až k bráně, před níž odbočte doprava na chodník klesající k podchodu pod Jižní spojkou a železniční tratí, za kterým jděte na odbočce doprava rovně, avšak hned za ní se dejte vlevo na cestu podél plotu a přímo dojděte do osady Na Slatinách, kde jděte doprava, za potokem doleva, až to půjde, tak zase doprava a pak doleva na příjezdovou ulici Nad Vršovskou horou, jež vás dovede až na křižovatku na Bohdalci, kde přejděte největší ulici a dejte se mírně doprava také velkou ulicí Bohdaleckou kolem zastávky autobusů, u níž můžete odbočit vpravo, abyste se podívali na hřbitovní kapli.
Pak vás ulice přivede na nadjezd železnice, za nímž jděte v zatáčce chodníkem rovně, abyste zkratkou sešli na Moskevskou, kde jděte doprava, na světelné křižovatce přejděte na protější roh a spolu s tramvajovou tratí a Moskevskou se pak stočte doleva, abyste vystoupali na Vršovické náměstí s kostelem sv. Mikuláše, z něhož vpravo nepokračujte podél kolejí, ale téměř ve stejném směru menší ulicí Krymskou, jež stoupá pozvolněji stáčejíc se doleva. Koleje znovu uvidíte u křižovatky s hlavní Francouzskou (napravo), na niž přijďte a pokračujte po ní vzhůru. Dovede vás na náměstí Míru, jež přejděte úhlopříčně, takže vyjdete Anglickou a necháte-li se vést jí i Žitnou, dojdete přes 3 světelné křižovatky na řízenou křižovatku se Štěpánskou, jíž doprava se dostanete na náš výchozí bod.
Cíl: Štěpánská × Řeznická: Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Václavské nám. (600m); Museum (600m); Karlovo nám. (700m); Moráň (900m); Národní tř. (900m); Jiráskovo nám. (900m); Palackého nám. (1,3km)