Údolí Kunratického potoka - 11,4km
Trasa: Zel. Domky - Nový hrad - úd. Kunratického p. - Krč - Pankrác - N. Město
Start: Mikrobiologický ústav*: 193
Popis trasy: Od zastávky Mikrobiologický ústav vyjděte pěšinkou šikmo zpět ke hlavní ulici Vídeňské, již přejděte a naproti jděte silničkou k označení přírodní památky napravo, u něhož vstupte (vpravo) na menší cestu lesem k modré turistické značce přicházející z protisměru, po níž se dejte doleva, abyste sklesali do údolí Kunratického potoka, kde přejděte potok i údolní cestu se žlutou značkou, po níž dnes jde vpravo i modrá, ale vy stoupejte po staré modré pěšinou prudce do protějšího svahu, nad nímž stojí zřícenina Nového hradu. Za areálem zříceniny jděte nikoliv po později zdola přiševší modré, ale pěšinkou podél levého srázu, po němž dolů půjde později vlevo velmi prudká pěšina, po které sejděte do údolí, jímž vede zelená značka, po které doleva dojděte na její konec za mini ZOO, kde se dejte vpravo po žluté, kterou se nechte lesní asfaltkou dovést až k rybníku Labuť, podél jehož levé strany dojděte k Vídeňské ulici, přes niž zde vede světelně řízený přechod, jenž využijte, dejte se doprava, podejděte železniční trať i Jižní spojku a za tímto druhým podjezdem se dejte mírně vlevo cestou ke světelnému přechodu, za nímž přejděte úhlopříčně (tedy mírně vlevo) parkoviště, potom přejděte ulici V podzámčí a jděte rovně Hornokrčskou, jež stoupá stáčejíc se doleva na svůj konec na větší Budějovické, po níž přímo dojděte ke světelné křižovatce u jižního výstupu ze stanice metra Budějovická. Tady přejědte, dejte se vlevo a u autobusové zastávky šikmo doprava-vpřed přes parkoviště, z něhož na opačné straně sejdete na ulici Poláčkovu, po které jděte doprava k autobusovému obratišti, před nímž přejděte ulici Olbrachtovu a na následujícím malém kruhovém objezdu jděte vlevo ulicí Heráleckou a pak (hned za prvním domem) doprava a stále rovně (později ul. Senožatská), než tato možnost skončí; tehdy se dejte vpravo ul. U nových domů III, pak hned doleva Neveklovskou a na světelné křižovatce s ul. Na strži rovně Milevskou, již hned opusťte cestou vpravo vedoucí k nákupnímu centru Arkády Pankrác, jímž projděte, přejděte ul. Hvězdovu, popojděte doprava k autobusové zastávce Pankrác a dejte se vlevo cestou vedoucí za domy k zastávce MHD Pražského povstání, kde přijdete na ulici Na Pankráci napravo od vás, po níž pokračujte přímo okolo vstupů do metra po levém chodníku přes oboje zdejší semafory až k řízenému přechodu u školy, kde přejděte vpravo, pokračujte po ul. Na Pankráci, mrkněte se nalevo přes parčík na kostel sv. Pankráce a vstupte doprava do ulice Viktorinovy, pak se dejte vlevo ul. Na bitevní pláni a na jejím konci doprava Štětkovou k lávce, za níž zamiřte k magistrále napravo a podél ní na Nuselský most, za nímž sejděte na ulici nalevo (Horská), ve směru magistrály dojděte na ul. B. Němcové se zbytkem tramvajových kolejí, jděte jí vlevo a potom se dejte doprava ulicí Ke Karlovu, kterou celou projděte až na hlavní Ječnou, po níž vlevo dojděte na světelnou křižovatku se Štěpánskou, do níž odbočte - doprava.
Cíl: Štěpánská × Řeznická: Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Václavské nám. (600m); Museum (600m); Karlovo nám. (700m); Moráň (900m); Národní tř. (900m); Jiráskovo nám. (900m); Palackého nám. (1,3km)

24.5.2011
*) Zastávka se dnes jmenuje Ústavy akademie věd.