Divoká Šárka - 12,8km
Trasa: Dol. Liboc - Div. Šárka - Želivka - PP Jenerálka - Hanspaulka - Dejvice - Hradčany - M. Strana - St. Město - N. Město
Start: Divoká Šárka: 20
Popis trasy: Ze zastávky Divoká Šárka se vydejte po červené turistické značce směrem od centra, tedy zpočátku společně se žlutou. Červená brzy odbočí doprava na schody pod vodní nádrž Džbán, odkud pokračuje vlevo údolní asfaltkou podél Šáreckého potoka až ke koupališti (ul. Divoká Šárka). U koupaliště se značka dává doleva opouštějíc údolí, ale vy pokračujte po ulici Divoká Šárka podél potoka okolo Čertova mlýna a Želivky do místa, kde asfaltka začíná od potoka stoupat, ale vlevo vede menší stezka doprovázená cyklotrasou. Na ni odbočte a dále podél Šáreckého potoka Tichou Šárkou pokračujte okolo přírodní památky Vizerka u stejnojmenné usedlosti až k přírodní památce Jenerálka. Zde červená ševši kousek s vámi odbočuje doleva, ale vy pokračujte rovně. Chcete-li, můžete vystoupat na skálu Jenerálka a rozhlédnout se po zdejším údolí.
Dále tedy pokračujte v přímém směru podél Kruteckého potoka vzhůru k silnici Horoměřické, u níž stojí pomník a podél které vede vpravo stezka u Kruteckého potoka ke křižovatce s blízkou ulicí Na krutci, na niž vyjděte a pokračujte po hlavní ulici Horoměřické přes velkou zatáčku vpravo, za níž se prostor nalevo od vás srovná do úrovně silnice a za svodidly uvidíte pěšinku k lesu, po níž se vydejte; na cestě dále můžete pozorovat staré červené značky. Cesta vás nejprve povede vzhůru po schůdcích, pak doleva, ale později se srovnává doprava. Stezka neklesá, přibližuje se k zahradám, jde přes loučku a dostává se pod vyhlídku, kolem níž lze jít po ochozu, ale já vám vřele doporučuji přejít přes vrchol skály stejně, jako to činí stará červená. Další cesta už by měla být poměrně jednoduše určitelná až na ulici Na pahoubce, z níž vede zkratka k turistickému rozcestí Zlatnice, ale vy dojděte až na konec ulice a tam se dejte vpravo po zelené vedoucí k autobusové zastávce Hanspaulka, kde dnes končí; teď pokračujte hlavní ulicí Na pískách dolů na první odbočku vlevo pod zastávkou - do ul. Na viničních horách. Z té se hned dejte vpravo do malé uličky U Hadovky, jíž sklesejte na Evropskou třídu, již přejděte, jděte vlevo kolem Hadovky (nalevo) k zeleni napravo, jíž vede šikmo nejméně stoupající ulička, kterážto je vhodná k projití na souběžnou ulici Velvarskou, po které pokračujte na Gymnasijní, již přejděte a jděte po ní doprava k podjezdu pod železnicí, za kterým jděte přímo Pevnostní na její konec na světelné křižovatce na pomezí hlavních ulic M. Horákové a Patočkovy. Velké ulice přejděte přímo do ulice U Brusnice a tou se ubírejte rovně až do starých Hradčan, kde se dejte vlevo uličkou Kanovnickou na Hradčanské náměstí, jež podélně přejděte ke vstupu do hradního areálu, kterým celým projděte, až na opačné straně vyjdete nad Starými zámeckými schody, po nichž sejděte na Klárov, dejte se vpravo, v místě tramvajové zastávky Malostranská přejděte a vydejte se zkratkou k Mánesovu mostu, za nímž přejděte náměstí Jana Palacha k semaforům a stanici metra Staroměstská, odkud pokračujte rovně Kaprovou ulicí k začátku pěší zóny před Staroměstským náměstím, kde odbočte doprava v ulici U radnice vedoucí na Malé náměstí, jež projděte po levém okraji a vstupte přímo do pasáže ústící na konec ulice Michalské vedoucí na Uhelný trh, po jehož levém kraji přijďte k ulici Perlové, tou projděte na Jungmannovo náměstí, Jungmannovou (rovně) pak přijďte na první odbočku vlevo - do Palackého - a na jejím konci na Vodičkovu, kde, chcete-li skončit na tramvajové zastávce Vodičkova, se dejte vpravo, jinak jděte přímo do pasáže, v ní doprava, na ulici V jámě doleva a výše Štěpánskou doprava.
Cíl: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Moráň (900m); Jiráskovo nám. (900m)