Vizerka - 9,7km
Trasa: Nebušice - Vizerka - PP Jenerálka - Dejvice - Ořechovka - Hradčany - M. Strana - St. Město - N. Město
Start: Na parcelách: 116
Popis trasy: Ze zastávky Na parcelách vyjděte vpřed směrem od Dejvické hlavní ulicí Nebušickou, již opusťte o kus dále první odbočkou vlevo, jíž jděte přímo do zatáčky doprava, kde opusťte ulici rovně a ihned se stočte vlevo - až zpět. Cesta se okamžitě srovnává zatáčkou doprava a klesá na louku, po níž vás pěšina přivede přímo k usedlosti Vizerka, u níž přejděte Šárecký potok napravo na asfaltovou cestu, po které jděte v původním směru údolím. Spolu s později se připojující červenou značkou dojděte jen na rozcestí, kde tato odbočuje doleva, neboť zde máte pokračovat rovně. Pokud chcete, můžete zde - v přírodní památce Jenerálka - vylézt také na zdejší skálu.
Přímo pokračujte až před silnici Horoměřickou, kde se dejte doprava pěšinou podél Kruteckého potoka vedoucí k další křižovatce, k níž vyjděte, překročte svodidla a přejděte od hlavní zde odbočující ulici Na krutci, od níž stoupejte pěšinou vedoucí zprvu rovnoběžně s Horoměřickou, následně serpentýnami vzhůru; nad stoupáním odbočte doleva na pěšinku k ulici Tobrucké, po níž se dejte vlevo, projděte pravotočivou zatáčku a nechte se touto ulicí vést do následující ne zas tak ostré zatáčky vpravo, kde ulici opusťte přímo k lávce k protějšímu domu a schodům nalevo od ní, po nichž sejděte, dojděte k blízké Horoměřické a po ní doprava ke světelné křižovatce s Evropskou třídou, kde přejděte na protější roh a jděte po Evropské doleva ke schodům napravo - v blízkosti tramvajové zastávky Bořislavka. Po těch sejděte na autobusové stanoviště, jděte doleva a zároveň přejděte, abyste hlavní ulicí odbočující od Evropské - U dejvického rybníčku - šli doprava na následující křižovatku, kde se dejte vlevo po Zavadilově; jdouce po ní přímo přejděte Starodejvickou a pokračujte přímo k parčíku napravo, jímž projděte na větev ulice napravo a přímo po ní (Zavadilova, později Velvarská) jděte na místo, kde nalevo vidíte zase Evropskou, k níž se stáčí hlavní ulice, ale vy máte jít doprava Kanadskou ulicí k železničnímu přejezdu, za nímž stoupejte přímo ulicí Spojenou ke kulturnímu centru Ořechovka, kde můžete jít buď průchodem, nebo vlevo, každopádně přijděte do rohu Macharova náměstí nalevo od vás a okrajem náměstí vystoupejte na východiště ulice Východní, kde se spolu s levým chodníkem stočte do této vlevo.
Východní vás přivede na Střešovickou, po níž jděte doleva na křižovatku s Patočkovou, kde Střešovická končí; zde přejděte napravo Střešovickou a následně Patočkovu (za 1. přechodem doleva) a pokračujte přímo cestou ke Keplerově s další tramvajovou tratí; trať i ulici zde přejděte a přímo přijděte ke schodům na Nový Svět, jímž (dole) jděte vlevo a přímo až na konec uličky na větší ulici U Brusnice, kde odbočte vlevo a ihned vstupte branou napravo k Jelenímu příkopu, do něhož sklesáte upravenou stezkou.
Jděte stále dolní cestou příkopem; projdete tedy také tunelem s potokem Brusnicí. Nakonec se dostanete až před hlavní bránu, kterou nelze vyjít ven, ale těsně před níž jde vpravo stezka na Klárov, kde jděte podle pravé strany ulice k tramvajové zastávce, u té přejděte a šikmou cestou přijděte k Mánesovu mostu, po němž přejděte Vltavu, pak projděte přímo podle hlavní ulice náměstí Jana Palacha na světelnou křižovatku, odkud pokračujte rovně do Kaprovy, jež vás přímo dovede na Staroměstské náměstí, které opusťte napravo z jeho prostředka ulicí Železnou, jíž přímo dojděte až na její konec na Rytířské, dejte se jí doprava, následně doleva ul. Na můstku a z dolní části Václavského náměstí šikmo doprava-vpřed na Jungmannovo náměstí, kde projděte na východiště ulice Jungmannovy a po ní se zde dejte doleva. Obejděte odbočku vlevo do ul. Palackého a pak si dejte pozor, abyste odbočili včas doleva do pasáže, kde ve dvoře také uvidíte sochu Josefa Hlávky. Průchod ústí poblíž zastávky Vodičkova; dále můžete pokračovat ulicemi Školskou a Řeznickou na náš výchozí bod vzdálený odtud cca 400m.