Baba - 9,1km
Trasa: Sedlec - Podbaba - Baba - Dejvice - Hradčany - M. Strana - St. Město - N. Město
Start: Pha-Sedlec - t091 a M41 od Holešovic
Popis trasy: Přijevše na železniční zastávku Sedlec od centra nepřecházejte trať a jděte podél ní směrem zpět. Stále cestou nejblíže nalevo od železnice dojděte až na konec cesty pod vysokým náspem silnice Kamýcké vjíždějící na most. Zde opusťte ulici (U státní dráhy) a pěšinkou vystoupejte na plácek u silnice, při zastávce Roztocké a křižovatce Kamýcké právě s Roztockou. Zde přejděte Roztockou přicházející zdola (od Sedlce) a podél řeky Vltavy dojděte k železničnímu mostu napravo; tady přejděte a podejděte viadukt do ulice V Podbabě, jež vás Lysolajským údolím přivede na křižovatku na Břetislavce, kde se dejte vlevo do ulice V Šáreckém údolí, jíž se nechte vést k můstku přes Šárecký potok nalevo. Zde ulici opusťte, spolu s cestou se stočte doleva a hned za branou jděte vpravo na stoupající pěšinu. Ta vás vyvede k okraji louky pod babským ostrohem, kde se dejte vzhůru (doprava) podél okraje lesa a do něj, kde na rozcestí odbočte doleva, abyste se dostali na louku u zříceniny, kolem níž dojděte na asfaltovou cestu, kterou po hraně svahu bližší Vltavě chodníkem a ulicí Nad Paťankou dojdete k číslu tak asi 12 - 14, kde se od ulice odpojte pěšinou prudce klesající doleva (zabarvené modré značky). Cesta vás svede na ulici Paťanka, kde se dejte doleva, na konci doprava ulicí Pod Paťankou dojděte na hlavní Podbabskou, jejíž první větev po přejití následující ulice napravo (Pod Juliskou) přejděte na parkoviště, které projděte šikmo ke druhé větvi, také ji přejděte a Podbabské náměstí opusťte ulicí jdoucí šikmo vlevo, tedy Terronskou. Tou jděte stále rovně až na náměstí Svobody, kde končí a vy pokračujte skoro rovně hlavní ulicí Československé armády na světelnou křižovatku, kde se dejte doprava Bubenečskou vedoucí ke stanici metra Hradčanská. Tady vstupte ještě před tratí do podchodu metra a projděte jím do úplně protějšího východu, čímž podkonáte ulici Milady Horákové; od výstupu se vraťte k ulici protější Bubenečské - K Brusce. Po její levé straně přijděte k Písecké bráně, v jejíž úrovni se dejte doleva Mickiewiczovou, jež vás přivede k zastávce Chotkovy sady, kde přejděte přes zastávku ulici Badeniho a vpravo podél hlavní Chotkovy sejděte ke schodům zkracujícím cestu na Klárov ústíce do ulice Pod Bruskou. Dole na Klárově pak jděte přímo k zastávce Malostranská, kde se dejte cestou doleva směřující k Mánesovu mostu přes Vltavu, po němž řeku přejděte na náměstí J. Palacha, v jehož pravém zadním rohu přejděte na pravý chodník ulice Kaprovy, již první odbočkou opusťte doprava, do Valentinské, kterou projděte na její druhý konec, poblíž Mariánského náměstí, které přejděte podél jeho pravé strany a přímo z něj vyjděte uličkou Husovou, kterou dojděte až na velikou křižovatku ulic na jejím konci, kde se dejte mírně doleva ulicí Skořepka na okraj Uhelného trhu, kde hned u rohu vstupte do průchodu domem Platýz na Národní, kterou přejděte a přímo projděte do Charvátovy, s níž se za chvilku stočte doleva a až na jejím konci jděte vpravo Jungmannovou a hned vlevo Palackého ulicí na Vodičkovu, kterou ihned přejděte a vstupte do pasáže, v níž se dejte doprava, abyste přišli na ulici V jámě, jíž vyjděte vlevo na Štěpánskou, kterou vzhůru dojděte na výchozí bod.
Cíl: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Moráň (900m); Jiráskovo nám. (900m)