Velká skála - 6,8km
Trasa: Bohnice - Velká sk. - Havránka - Troja - Král. obora - Letná - N. Město
Start: Dunajecká: 102
Popis trasy: U zastávky Dunajecká přejděte hlavní ulici K Pazderkám (k zastávce autobusů na centrum) a po pěšince vyjděte k Velké skále, na niž vystupte a podívejte se na krásný výhled na Prahu. Potom se stočte doprava (vzhledem ke směru příchodu) a přímo sestupte na zelenou, s níž se spojíte na kraji háje. Od Velké skály půjdete po okraji pole, kudy dojdete na ulici Pod Havránkou, z níž se zelená hned odpojuje, aby šla na vyhlídku. Vy můžete pokračovat po zelené, ale i zkratkou po ulici.
Dole se se zelenou značkou opět spojíte a spolu s ní se dostanete ulicí Pod Havránkou až na křižovatku s Trojskou u zastávky Kovárna. Tady se od zelené oddělte pokračovaboše přímo ulicí Pod Havránkou, kterou, až začne napravo chodník, na tento přejděte. Chodník vás dovede na lávku na Císařský ostrov, který přejděte podle hlavní silnice a za druhým ramenem Vltavy sejděte po schodech na přímou cestu Stromovkou k železničnímu podjezdu, za nímž jděte rovně na křižovatku s hlavní cestou, kde jděte doprava a hned doleva. Přes vnitřní plochu Stromovky jděte přímo přes vyvýšeninu až k podchodu pod hlavní cestou, z něhož vyjdete ke Šlechtově restauraci, před níž se dejte doleva a od jejího rohu pokračujte mírně doprava a na křižovatce opět mírně doprava stoupající cestou vyjděte na další hlavní cestu, kterou přejděte a jděte znovu mírně doprava ještě prudčeji stoupající cestou až před dům nahoře, kde jděte doleva. Za ním již napravo uvidíte východ z parku na ulici Nad Královskou oborou, kterou přejděte a vyrazte přímo ulicí Čechovou. Stále rovně po levém chodníku jděte ulicemi Čechova a Nad štolou. Na konci ulice Nad štolou (za č.o.2) jděte doleva Letohradskou a přes první přechod (doprava) do Musejní. Tou mezi technickým a zemědělským museem dojdete na ulici Kostelní, kterou přejděte a vstupte do letenského parku. Na konci přímé cesty jděte doprava a hned doleva a s přetnutím cesty s mírnějším spádem sklesejte až vedle ústí Letenského tunelu. Zde přejděte na Štěfánikův most a stále rovně přes něj, Revoluční ulicí, přes náměstí Republiky (na jeho konci mírně doprava) a ulicí Na příkopě dojděte až na začátek pěší zóny a tady se stočte doleva do ulice Panské, kterou jděte na začátek ulice V cípu (napravo), již projděte až na její konec, kde vstupte dveřmi nalevo do pasáže, která se stočí doprava, potom vy na rozcestí půjdete přímo a nakonec vyjdete na Václavském náměstí. Tady se dejte doleva a vstupte do podchodu. Tím projděte na protější roh a vyjeďte zpět na náměstí, které hned zase opusťte doprava, do pasáže Lucerna. Na hlavním rozcestí v pasáži se dejte doleva a na Štěpánské ulici doprava. O kousek výš už budete v místě dnešního cíle.
Cíl: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Moráň (900m); Jiráskovo nám. (900m)