Nad Klamovku - 10km
Trasa: N. Město - St. Město - M. Strana - Hradčany - Strahov - Smíchov
Start: Štěpánská × Řeznická - zastávky: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m); Palackého nám. (1,3km)
Popis trasy: Vyrazte dolů ulicí Štěpánskou a odbočte doleva do ulice V jámě. Pod kopcem, za vjezdem na parkoviště vejděte doprava do pasáže. V pasáži zatočte vlevo, na konci přejděte Vodičkovu, projděte ulicí Palackého, pak jděte vpravo Jungmannovou a hnedka vlevo Charvátovou. Potom se držte pravé strany ulice, na konci projděte na Národní, tu přejděte a vstupte do Platýzu. Vyjdete na Uhelném trhu, kde jděte šikmo doleva-rovně Skořepkou a na plácku 2. ulicí napravo (Husova). Okolo kláštera sv. Jiljí se dostanete na Mariánské náměstí, kde jděte po levé straně a na konci strany kousek vlevo Platnéřskou a hned vpravo Valentinskou. Na konci jděte doleva Kaprovou a přes nám. Jana Palacha na Mánesův most a přes Vltavu. Na druhé straně řeky jděte po pravé straně placu (U železné lávky a doprava po nábřeží E. Beneše a potom vlevo ulicí U Bruských kasáren na Klárov. Po Klárově jděte doleva na světelnou křižovatku, kde doprava Letenskou k bráně do Valdštejnské zahrady (konec chodníku na pravé straně). V případě, že bude zahrada zavřená (třeba v zimě), jděte zpátky, jinak projděte zahradou do Valdštejnské ulice, ale každopádně se vraťte ke Starým Zámeckým schodům skoro až na horním konci Klárova. Vyjděte po schodech nahoru na Hrad a jděte Jiřskou ulicí přes odbočku do Zlaté uličky u Daliborky, kam ovšem zavedli vstupné asi padesát korun. Přijdete na náměstí sv. Jiří se stejnojmennou bazilikou a také s katedrálou sv. Víta. Proděte k přední straně katedrály a pak průchodem na nádvoří s Kohlovou kašnou, kde doleva k dalšímu průchodu, ven z Hradu na Hradčanské náměstí. Až si náměstí prohlédnete, pokračujte Loretánskou ulicí (přímo naproti vstupu do Hradu). Loretánská vás dovede na Loretánské náměstí, kde se podívejte na Černínský palác a jděte dolů kolem Lorety ke klášteru Kapucínů. Odtud cestou nalevo (Černínská), kolem Černínské zahrady a po jejím skončení vlevo do ul. Na náspu. Na konci vyjdete na Keplerovu, kde zahněte doleva a jděte k tramvajové zastávce Pohořelec, kde zahněte vlevo do stejnojmenné ulice. Na rozdvojení jděte napravo ulicí Úvoz a brzo se dejte vpravo na asfaltovou cestu a také se držte napravo, abyste přišli na Strahovské nádvoří s klášterem. Vyjděte okolo kost. sv. Rocha z nádvoří, dejte se doleva po Dlabačově a pak znovu doleva Diskařskou okolo tramvajového obratiště Dlabačov. Na konci přejděte Vaníčkovu na pěší cestu pod most (pod silnicí napravo), z pod nějž přichází ulice Chodecká. Po Chodecké jděte stále rovně na konec, kde vystupte ke žlutému plotu, který obejděte a směřujte k Velkému stadionu. Zahněte mezi stadiony a jděte až na ulici Atletickou, po níž jděte doleva na autobusové obratiště Stadion Strahov, zde 2x doprava (k nástupní zastávce 176 a pak hned na cestu) a ještě před podchodem pod Motoristickou zahněte doleva do podchodu pod ul. Pod stadiony. Sejdete k ulici Turistické, tu přejděte a pokračujte po cestě (ulice Pěší). Po chvíli přejdete ulici Na Hřebenkách, za níž se dejte doprava po pěšince k usedlosti Horní Palata. Od ní po prodloužení ulice U Nesypky (vlevo) zpět na ulici Pěší a po ní na konec na ulici Na Hřebenkách. Nejprve obejdete areál ústavu sociální péče pro nevidomé (č.5) a pak skupinu domů, za nimiž se dejte doprava, dotkněte se ulic U Okrouhlíku a U Pernikářky (tady se můžete podívat na Pernikářku) a nakonec se dejte doleva ulicí Pod hájem (konec cesty). Na další křižovatce doleva a hned doprava dolů po schodech na ulici Pod lipkami. Ulice vás dovede na hlavní Podbělohorskou , po níž jděte přímo na zastávku Nad Klamovkou.